Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 25. november 2019. a. kell 22.55
Muudetud: 25. november 2019. a. kell 22.55

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
*loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
*väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
*mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
*arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
*kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
*laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
*annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
*hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11
1) I peatüki kokkuvõte tv lk 16-17
2) II KIRJANIK LOOB MAAILMA. Väljamõeldud maailmad õ lk 42-45, tv lk 18-19

02.-06.12
1) R. L. Stevenson "Saare elanik" õ lk 46-49, tv lk 20
2) C. Paolini "Ärkamine" õ lk 50-53, tv lk 21

09.-13.12
1) C.Nöstlinger "Vahetuslaps" või A. Jacobsson, S. Olsson "Berti lood" (valikul) sisukontroll
2) D. Leesalu "Mahajäetud maja" õ lk 54-57, tv lk 22

16.-20.12
1) T. Leifsson "Kellapomm Valli" õ lk 58-61, tv lk 23
2) E. Niziurski " Marek Pieguse uskumatud seiklused" õ lk 62-65, tv lk 24

23.12-05.01 VAHEAEG

06.-10.01
1) H. Kuttner " Kalmisturotid" õ lk 66-69, tv lk 25
2) Toredaid luuletusi õ lk 70-71, II peatüki kokkuvõte tv lk 26-27

13.-17.01
1) III RAAMATUST SAAB FILM. Kirjandus ja film õ lk 72-73, tv lk 29
2) Filme on igale maitsele õ lk 74–77, tv lk 29

20.-24.01
1) Lugemiskontroll: Eesti autori luuleraamat (valikul) 16.12
2) J. K. Rowling "Peletis kapis" õ lk 78–81, tv lk 30

27.-31.01
1) O. L. Kirkegaard "Kummi-Tarzan" õ lk 82–85, tv lk 31
2) Tegevuspäev

03.-07.02
1) Filmi tegijad õ lk 86-87 tv ül 68-70
2) Kuidas raamatust sai film õ lk 92-95, tv 74.Film " Kevade" õ lk 96-97 tv 74 III ptk kokkuvõte tv ül 75-76

10.-14.02
1) Inimene kujundab kultuuri. Johannes Aavik. Eno Raud. Johannes Pääsuke. õ lk 100-105, tv ül 77-83
2) I osa kokkuvõte tv ül 84-88. Lugemiskontroll Eesti autori luulekogu 11.01

17.-21.02
1) KIRJANDUS ASTUB LAVALE Teatrietendus paberil õ lk 8-9, tv lk 46
2) Urmas Vadi, „Lendav laev“ õ lk 10-13, tv lk 47

24.-28.02 VAHEAEG

02.-06.03
1) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49
2) Tekstist saab teatrietendus õ lk 14-17, tv lk 48-49;

09.-13.03
1) Romaanist näidendiks õ lk 18-23, tv lk 51-52
2) Eesti teatreid õ lk 24-27, tv lk 53-54

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
* kirjutab eri˛anrilisi omaloomingulisi töid, sh kirjeldavat ja jutustavat teksti;
* esitab peast luuletuse, lühikese proosa- või rolliteksti;
* koostab teksti kohta eri liiki küsimusi;
* vastab teksti põhjal koostatud küsimustele oma sõnade või tekstinäitega;
* järjestab teksti põhjal sündmused ning määrab nende toimumise aja ja koha;
* kirjeldab tekstile tuginedes tegelast ja hindab tema käitumist;
* võrdleb iseennast mõne tegelasega;
* arutleb teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushinnangute üle, avaldab ning põhjendab oma arvamust;
* otsib teavet tundmatute sõnade kohta ning teeb endale selgeks nende tähenduse;
* mõtestab luuletuse tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele;
* oskab jutustada lugu peast või kavapunktide toel;
* on läbi lugenud eakohast erinevasse ˛anrisse kuuluvat väärtkirjandusteost;
* loeb ilukirjandustekste ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist;
* tutvustab loetud kirjandus- ja filmiteose autorit, sisu ja tegelasi ning kõneleb oma lugemismuljetest.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse II trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb trimestri lõppedes selles jooksul saadud õppeprotsessi hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kui õpilasel on aastahinde välja panemisel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kogu õppeaasta vältel (I, II ja III trimester) saadud hinded ja/või kontrolltööde hinded. Õpilane peab olema valmis esitama iga tunni lõpus oma tunnitöö õpetajale hindamiseks.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui trimestrite kokkuvõtva hinde või aastahinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine kolmapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 404 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.