0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 24. november 2019. a. kell 19.47
Muudetud: 24. november 2019. a. kell 20.38
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester
Kestvus: 2 tundi nädalas
Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane
* mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust;
* tuleb toime eesti kirjakeelega isiklikus ja avalikus elus ning edasi õppides; järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
* suhtleb eesmärgipäraselt, valib konteksti sobiva suhtluskanali; väljendub kõnes ja kirjas asjakohaselt ja selgelt;
* osaleb diskussioonides ja rühmatöös, avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt;
* kuulab ja loeb arusaamisega eri liiki tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid; vahendab loetut ja kuuldut suuliselt ning kirjalikult;
* leiab asjakohast teavet meediast ja internetist, hindab seda kriitiliselt ning kasutab sihipäraselt;
* tunneb tekstiliike ja nende kasutusvõimalusi ning oskab eesmärgipäraselt valmistuda eri liiki tekstide koostamiseks ja esitamiseks;
* kirjutab eri liiki tekste ja vormistab need korrektselt;
* kasutab sõna- ja käsiraamatuid ning leiab õigekeelsusabi veebiallikatest.
1. nädal -25.-30. nov
1. Valmistume projektitööks
2. Projektitöö Saaremaa kirikutest
2. nädal -2. -5. dets
1. Pöördsõna kõneviisi, aja, jaatuse, eituse, isiku määramine
2. Pöördõna
3. nädal -9.-12. dets
1. Muutumatud sõnad
2. Sõnad: silp, silbituum
4. nädal -16.-19. dets
1. Kordamine
2. Meedia
5. nädal -6.-9. jaan
1. Meedia
2. Meedia
6. nädal -13.-16. jaan
1. Sõna välde. Vältevaheldus
2. Tüvemuutused sõnade käänamisel ja pööramisel. Laadivaheldus
7. nädal -20.-23. jaan
1. Etteütluse harjutamine
2. Etteütlus
8. nädal -27.-30. jaan
1. Pilt teksti täiendamas
2. Pildi põhjal kirjutamine
9. nädal -3. -6. veebr
1. Eesti murded
2. Eesti murded
10. nädal -10. -13. veebr
1. Mitmeosalised kohanimed Eesti kaardil ja nende käänamine
2. Nimede õigekiri
11. nädal -17.-20. veebr
1. Õigekiri
2. Õigekiri
12. nädal-2.-5. märts
1. Õigekiri. Raudvara kordamine
2. Etteütlus
Õpilane
* tunneb sõnaliike,
* oskab käändsõnu käänata (14 käänet),
* pöördsõnu pöörata (pööramistabel);
* tunneb sõna silbitamist, silbi tuuma;
* tunneb astmevaheldust (vältevaheldust, laadivaheldust);
* valdab õigekirja paremini kui varem;
* oskab kirjutada kirjeldust (ka lõimumisprojekti ülesanne);
* arendab sõnavara
Eesti keele II trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal. Iga õpilane saab vähemalt 7 hinnet järgmist liiki tööde eest:
1) kirjand
2) etteütlus
3) tunnikontroll: sõnaliikide tundmine: käändsõna (käänamistabel), pöördsõna (pööramistabel), muutumatu sõna;
4) loovtöö;
5) kirjeldus;
6) iseloomustus;
7) õpimapp (kõik tööd on õpimapis)
* Valikuliselt hinnatakse koduste ülesannete täitmist.
* Iga trimestri lõpus saab õpilane ka õpimapi eest hinde .
Kontrolltöö ja tunnikontrolli hindamisel on aluseks punktisüsteem:
90-100% hinne "5"
75-89% hinne "4"
50-74% hinne "3"
20-49% hinne "2"
... 19% hinne "1"
Kontrolletteütluste hinne:
"5" - töö veatu või 1 viga
"4" - 2-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9
*Loovtöö hindamisel hinnatakse eraldi sisu (vastavus tööülesandele) ja õigekirja (vt kontrolletteütluse hindamisskaalat).
*Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.
*Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (kontrolltöö, etteütlus, klassikirjand vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.
*Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.
*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.
Vajalikud õppevahendid:
* eesti keele õpik;
* korrektne eesti keele vihik;
* eesti keele töövihik;
* õpimapp;
* kirjutusvahend (sinine või must pastapliiats või tinten-pen). NB! Kasutada võib läbivalt ainult üht värvi - kas sinist või musta.
Õppekomplekt:
* Priit Ratassepp “Eesti keele õpik 7. klassile.