Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. november 2019. a. kell 17.21
Muudetud: 24. november 2019. a. kell 17.55

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Klassi lõpetamisel õpilane
on läbi lugenud vähemalt kuus eakohast eri ˛anrisse kuuluvat väärtkirjandusteost (raamatut);
loeb kirjandusteksti ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist;
tutvustab loetud raamatu autorit, sisu, tegelasi, probleeme ja sõnumit ning võrdleb teost mõne teise teosega.
jutustab kokkuvõtvalt loetud teosest, järgides teksti sisu ja kompositsiooni.
vastab teksti põhjal fakti-, järeldamis- ja analüüsiküsimustele;
kasutab esitatud väidete tõestamiseks tekstinäiteid ning tsitaate;
kirjeldab teoses kujutatud tegevusaega ja -kohta, määrab teose olulisemad sündmused ning arutleb põhjuse-tagajärje seoste üle;
kirjeldab teksti põhjal tegelase välimust, iseloomu ja käitumist, analüüsib tegelaste suhteid, võrdleb ja hindab tegelasi, arutleb kirjandusliku tervikteksti või katkendi põhjal teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushoiakute üle, avaldab ja põhjendab oma arvamust, valides sobivaid näiteid nii tekstist kui ka oma elust;
leiab teksti kesksed mõtted, sõnastab loetud teose teema, probleemi ja peamõtte ning kirjutab teksti põhjal kokkuvõtte;
otsib teavet tundmatute sõnade kohta ning teeb endale selgeks nende tähenduse;
tunneb ära ja kasutab tekstides epiteete, metafoore, isikustamist, võrdlusi ja algriimi;
selgitab õpitud vanasõnade, kõnekäändude ja mõistatuste kujundlikkust ning tähendust;
mõtestab luuletuse tähendust iseenda elamustele, kogemustele ja väärtustele tuginedes.
eristab (tekstinäidete põhjal), rahvalaulu (regilaul ja riimiline rahvalaul);
seletab oma sõnadega eepika, lüürika, dramaatika, eepose, romaani, novelli, vabavärsi, soneti, komöödia ja tragöödia olemust.
esitab peast luule-, proosa- või draamateksti, jälgides esituse ladusust, selgust ning tekstitäpsust;
kirjutab tervikliku sisu ja ladusa sõnastusega kirjeldava (tegelase iseloomustus või miljöö kirjeldus) või jutustava teksti;
kirjutab kirjandusteose põhjal arutluselementidega kirjandi, väljendades oma seisukohti alusteksti näidete ja oma arvamuse järgi ning jälgides teksti sisu arusaadavust, stiili sobivust, korrektset vormistust ja õigekirja.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29. nov
1. Eesti rahva oma eepos õp lk 58-63
2. Eeposed meie lähedal ja mujal maailmas õp lk 64-65
2.-6. dets
1. Töö tekstiga
2. "Kalevipoeg" ( E. Raud) vastamine
9.-13. dets
1. "... mu õitsev Eesti rada...!; romantism, epiteet õp lk 66-69
2. !Kui tume veel kauaks ka sinu maa! õp lk 70-71
16.-20. dets
1. !Olgem eestlased, aga saagem eurooplasteks!, epiteet, keeleuuendus õp lk 74- 75
2. !Elu tuli helgib ja sähvib ja lööb! õp lk 76-77
VAHEAEG
6.-10. jaan
1. Loovülesanded
2. Loovülesanded
13.-17. jaan
Keeleuuenduse lõpmatu kurv õp lk 78-79
2. Poe õõvastavad õudusjutud õp lk 80-83
20.- 24. jaan
1. Mitmenäoline Fr. Tuglas õp lk 88-91
2. August Gailit - fantaasiarikas unistaja õp lk 92-95
27.- 31. jaan
1. Keelemängur Artur Alliksaar õp lk 96-97
2. Vabalt valitud teose vastamine
3.-7. veebr
Kirjanduse hüplik arend; ballaad, sonett, epiteet, onomatopöa, kordus õp lk 100-101
Luuleprintsess Marie Under õp lk 102-105
10.-14- veebr
1. Loovülesanded
2. Loovülesanded
17,-20. veebr
1. Põlvkond, kes end sõjale kaotas õp lk 112-115
2. Pagulase saatus - jääda vabaks, kuid kodumaatuks õp lk 120-123
VAHEAEG
2.- 6. märts
1. Kuldsed kuuekümnendad õp lk 124-127
2. Loovülesanded

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

-õpilased tutvuvad eesti ajaloo ja kultuuriga
- oskavad loetust aru saada, jutustada, analüüsida
- tuleb toime erinevates suhtlusolukordades
- osaleb vestluses: oskab seda juhtida, teha kokkuvõtet, võtta sõna

Hindamine üles

Õpilase hinne kujuneb kogu veerandi jooksul saadud hinnete kokkuvõtva hindena, milleks on numbriline hinne viie palli süsteemis. Veerandi jooksul vastab iga õpilane ära kaks kohustuslikku teost:
1. "Pisuhänd"
2. "Kuristik rukkis"
Teoste vastamise eelduseks on teose läbilugemine. Teose vastamine toimub etteantud kuupäeval õppetunnis.
Hinne "5" -õpilane oskab vastata temale esitatud küsimustele põhjalikult.
Hinne "4" -õpilase vastus on üldjoontes õige, puuduvad mõned pisidetailid.
Hinne "3" -õpilase vastusest selgub, et ta teost on lugenud, aga ei mäleta kõike või tema vastused on kohati lünklikud.
Hinne "2" -õpilane ei ole teost lugenud või ei oska ta selle sisu peaaegu üldse avada. Õpetaja põhjendab õpilasele tema hinde suulise hinnanguga.
Kirjaliku töö hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist, mida kohandatakse vastavalt töö laadile (s.h pikkusele)
"5" Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, sõnavara ulatuslik ja mitmekülgne, on liigendatud tervik, ülesehitus loogiline, 0-4 õigekirjaviga.
"4" Tekst vastab teemale, mõtted on esitatud selgelt, sõnavara ja lausestus ühekülgsed, ülesehitus on loogiline, kuid esineb liigendusvigu, 5-7 õigekirjaviga.
"3" Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted esitatud arusaadavalt, sõnavara ühekülgne, esineb lausestusraskusi, ülesehituses vastuolud, 8-10 õigekirjaviga
"2" Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged, sõnavara ja lausestus on algelised, teksti ülesehituses on vastuolud, puudub mõni tekstiosa.
"1" Tekst ei vasta teemale.