Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. november 2019. a. kell 11.26
Muudetud: 19. november 2019. a. kell 11.30

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.-29.11
Kadripäev õ lk 76 - 77, tv lk 38 - 39
Kuidas nõukotta valgust ja sooja toodi? õ lk 58 - 61, tv lk 29
02. - 06.12
Tänapäeva rahvaluule õ lk 62-63, TV lk 30
Karu ja kolm tüdrukut õ lk 64 - 67, tv lk 31
9.-13.12
2.peatüki kokkuvõte tv lk 32 - 33
Toredaid luuletusi õ lk 68 - 69
16.-20.12.
Jõulud ja näärid õ lk 78 - 79, tv lk 40, 41
Kass hakkab jõuluvanaks õ lk 80, 81, tv lk 42
Koolivaheaeg 21.12 - 05.01
06.-10.01.2020
3.peatüki kokkuvõte tv lk 43
Kodumaa ja rahvas õ lk 8 - 9, tv lk 46 - 47
13.-17.01.
Meelis õ lk 10 - 13, tv lk 48
Kompanii poeg õ lk 14 - 19, tv lk 49
20.-24.01
Fotoalbum õ lk 22 - 23, tv lk 51
4.peatüki kokkuvõte tv lk 52 - 53
27.-31.01
Luuletused õ lk 24 - 25
Rahvakalender - küünlapäev õ lk 82-83, tv lk 80
03.-07.02
Kodulugu ja sugupuu õ lk 20, 21, tv lk 6 Kodu-uurimusliku töö koostamisest, juhtnööre koduloo uurimiseks, suguvõsa uurimiseks. Lühiuurimuse koostamine (tööjuhend TV lk 53)
Kuidas leida teameteosest informatsiooni ja seda kasutada õ lk 18 - 19, tv lk 5
10.-14.02
Mäng õ lk 28 - 31, tv lk 56 - 57
Õpime keelt hästi kasutama õ lk 26 - 27, tv lk 54 - 55
17.-21.02
Uute raamatute tutvustus. Tund raamatukogus
Kõnelemine õ lk 32 - 33, tv lk 57
Vaheaeg 22. 02 - 01.03
02. - 06.03
Rahvakalender - vastlapäev õ lk 84, tv lk 81
Sünonüüm, epiteet. A. Sanga luuletus "Sula" õ lk 85, 27

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;

Tekstiloome:
õpilane jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid

Hindamine üles

Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

Kirjanduse koondhinne õppeperioodi lõpul väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Funktsionaalne lugemisoskus

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui trimestri
lõpuks tööd järele ei vastata.
Hindamine üles


Kirjanduse II trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb õppeprotsessi käigus saadud hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), funtsionaalses lugemises. Kirjanduse hinnete hulgas on ka tekstiõpetuse hinded. Tekstiõpetuse tunnis saadud hinne kantakse eKoolis vastava märkega kirjanduse hinnete alla.
Konsultatsioon ruumis 303 esmaspäeviti kell 14:45 - 15:45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 5.klassile", Avita 2012
Reeli-Alli Külvi, Maret Varblas, Miina Leemets "Kirjanduse TV 5.klassile", Avita 2012