Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. august 2019. a. kell 09.40
Muudetud: 27. oktoober 2019. a. kell 20.49

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
* loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
* väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
* mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
* arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
* kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
* laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
* annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
* hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
* Õppeaasta algus. Kohustuliku kirjanduse tutvustus. Lugemispäevikud
* SÕNAD TEEVAD TEKSTI. Mälestusi esimesest koolipäevast; õp lk 8-9 "Esimene koolipäev 1945 ja 1985"; õp lk 10-11

II nädal
* Ilmekad ja tabavad sõnad; õp lk 12-13
* A. Tšehhov "Hobuse nimi"; õp lk 14-17

III nädal
* Sõnavara rikkus. Epiteet, võrdlus, kordus, algriim, isikustamine, pehmendatud ümberütlemine; õp lk 18-19
* Tervisepäev

IV nädal
* Väljendada elamust või jutustada lugu. Valm. Haiku. Allegooria; õp lk 26, tv ül 21-23 https://arhiiv.err.ee/vaata/ivan-krolov-lovi-ja-saask t
* LUGEMISKONTROLL - Ira Lemberi "Musta kaarna küüsis" või "Fantastiline poiss" või "Fantastiline tüdruk"

V nädal
* Rühmatöö
* Rühmatöö. Arutlus

VI nädal
* Vaba rütmiga värsid; põ lk 34-35
* Lustakas luule; õp lk 36- 39

VII nädal
* Toredaid luuletusi; õp lk 40-41
* I peatüki kokkuvõte. ÜHE LUULETUSE PEAST ESITAMINE

VIII nädal
* KIRJANIK LOOB MAAILMA. Väljamõeldud maailmad; õp lk 42-45
* R. L. Stevenson "Saare elanik"; õp lk 46-49

IX nädal
* Chr. Paolini "Ärkamine"; õp lk 50-53
* D. Leesalu "Mahajäetud maja", õp lk 54-57

X nädal
* Th. Leifsson "Kellapommi Valli"; õp lk 58-61
* E. Niziurski "Marek Pieguse uskumatud seiklused"; õp lk 62-65

XI nädal
* H. Kuttner "Kalmisturotid"; õp lk 66-69
* Toredaid luuletusi; õp lk 70-71. II ptk kokkuvõte

XII nädal
* RAAMATUST SAAB FILM. Kirjandus ja film; õp lk 72-73
* LUGEMISKONTROLL - omal valikul üks raamat soovituslikust nimekirjast

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
* kirjutab erižanrilisi omaloomingulisi töid, sh kirjeldavat ja jutustavat teksti;
* esitab peast luuletuse, lühikese proosa- või rolliteksti;
* koostab teksti kohta eri liiki küsimusi;
* vastab teksti põhjal koostatud küsimustele oma sõnade või tekstinäitega;
* järjestab teksti põhjal sündmused ning määrab nende toimumise aja ja koha;
* kirjeldab tekstile tuginedes tegelast ja hindab tema käitumist;
* võrdleb iseennast mõne tegelasega;
* arutleb teksti teema, põhisündmuste, tegelaste, nende probleemide ja väärtushinnangute üle, avaldab ning põhjendab oma arvamust;
* otsib teavet tundmatute sõnade kohta ning teeb endale selgeks nende tähenduse;
* mõtestab luuletuse tähendust, tuginedes iseenda elamustele ja kogemustele;
* oskab jutustada lugu peast või kavapunktide toel;
* on läbi lugenud vähemalt 6 eakohast erinevasse žanrisse kuuluvat väärtkirjandusteost;
* loeb ilukirjandustekste ladusalt ja mõtestatult ning väärtustab lugemist;
* tutvustab loetud kirjandus- ja filmiteose autorit, sisu ja tegelasi ning kõneleb oma lugemismuljetest.

Hindamine üles

* Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta.
* Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine.
* Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
* Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise.
* Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis).
* Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

* Kirjanduse I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb kõigi õppeprotsessis saadud hinnete põhjal:
1) lugemiskontroll - Ira Lemberi "Musta kaarna küüsis" või "Fantastiline poiss" või "Fantastiline tüdruk";
2) lugemiskontroll - omal valikul üks suvel loetud eakohane raamat
3) ühe luuletuse peast esitamine.
4) valikuliselt hinnatakse tunnitööd ja koduste ülesannete täitmist.

* Suulise esitluse/ettekande puhul hinnatakse koos nii sisu kui esinemist.
* Peast luuletuse esitamise puhul hinnatakse nii teksti veatut esitamist kui ka ilmekust.
* Loovtöös hinnatakse teksti terviklikkust, originaalsust, fantaasiat, korrektset keelekasutust ning ülesehitust.
* Rühmatöös hinnatakse panust rühmatöö protsessi ning lõpptulemust.

* Kui trimestri kokkuvõtva hinde väljapanemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis on suurem kaal kohustusliku kirjanduse lugemise eest saadud hinnetel.

* Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel kohustus hindeline töö (lugemiskontroll, tunnikontroll vm) järele vastata 10 koolipäeva jooksul.

* Kui töö on esitamata või lugemiskontroll/tunnikontroll sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 koolipäeva jooksul järele ei vastata.

*Kui kodutöö on tegemata või esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/esitamist või "1"-ga, kui kodutöö pole järgmise ainetunni alguseks esitatud.

Konsultatsioon kolmapäeviti 14.00-14.45 ruumis 404.