Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2019. a. kell 09.55
Muudetud: 28. august 2019. a. kell 10.58

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetusega taotletakse, et õpilane arendab oma vaatlusoskust ja kompimismeelt; arendab kujundilist ja ruumilist mõtlemist ning kujutlusvõimet; omandab loovtegevuse kogemusi, arendab loovust; õpib kasutama kujutavate ja kujundavate kunstide väljendusvahendeid; omandab teadmisi kunstiliikidest ja -ajaloost; õpib vaatama ja hindama kunstiteoseid, kujundab kunstimaitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

3. - 7. september
Õuesõpe – looduslikest materjalidest portree

9. - 13. september
Ühe punkti perspektiiv - põllud/maastik
https://www.youtube.com/watch?v=shlbPsrxoag
https://www.pinterest.com/pin/260294053448303072/

16. - 20. sept
Ühe punkti perspektiiv - põllud/maastik

23. - 27. sept
Aasta linnu joonistamine – öösorr

30.sept - 4. okt
Öösorr

7. - 11. okt
Öösorr

14. - 18. okt
Sügis – vahendid ja teema kujutamine õpilase enda valikul.

21. - 27. oktoober - KOOLIVAHEAEG

28. okt - 1. nov
Sügis – vahendid ja teema kujutamine õpilase enda valikul.
Joonistus „Mina muutuvas digimaailmas“
https://www.lastekaitseliit.ee/2018/10/kutsume-lapsi-ja-noori-osalema-joonistuskonkursil-teemal-mina-muutuvas-digimaailmas/

4. - 8. nov
„Mina muutuvas digimaailmas“

11. - 15. nov
„Mina muutuvas digimaailmas“

18. - 22. nov
Maskid - papp, vildikas

25. - 29. nov
Maskid

2. - 6. dets
Klassi kaunistamine

9. - 13. dets
Meisterdamine jõuludeks

16. - 20. dets
Meisterdamine jõuludeks

23. dets - 5. jaan - KOOLIVAHEAEG

6. - 10. jaan
Minu pere ja muud loomad
Inimeste joonistamine: http://kunstiinimesed.blogspot.com/2016/05/kuidas-joonistada-inimesi-peatukk-4.html
file:///X:/joonistamisest.pdf

13. - 17. jaan
Minu pere ja muud loomad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve; väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi; loovülesandeid lahendades visandab ja kavandab;
2) kujutab ja kujundab nii vaatluste kui ka oma ideede põhjal, kasutades visuaalse kompositsiooni baasoskusi;
3) rakendab erinevaid kunstitehnikaid (maal, joonistus, kollaa˛, skulptuur, foto, video, digitaalgraafika, animatsioon jne);
4) analüüsib nüüdiskunsti teoseid, märkab erinevaid vorme ja sõnumeid, leiab seoseid tänapäeva eluga ning on avatud erinevate kultuuriilmingute suhtes;
5) mõistab tehismaailma ja selle kasutaja suhet; peab silmas eesmärgipärasust, uuenduslikkust, esteetilisust ja ökoloogilisust;
6) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
7) leiab infot kunstiraamatutest ja eri teabeallikatest, uurib ja võrdleb eri ajastute kunstiteoseid;
8) märkab sõnumeid, analüüsides meediat ja reklaami; arutleb visuaalse infoga seotud nähtuste üle ruumilises ja virtuaalses keskkonnas. Tegutseb eetiliselt ja ohutult nii
reaalsetes kui ka virtuaalsetes kultuurikeskkondades.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika.
5. Töö korrektsus.

Hindamine:
Kunstiõpetus kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hinne AR (arvestatud):
• töövahendid alati kaasas;
• jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt;
• oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid;
• kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni või kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni;
• töö korrektne, viimistletud;
• töös esineb üksikuid vigu.

Hinne MA (mittearvestatud):
• õppevahendid pidevalt või tihti kodus;
• tööülesanded poolikult täidetud või esineb palju vigu;
• töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata;
• töö tähtajaks esitamata;
• suhtumine töösse huvitu;
• puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud. Igale esitlusele/tööle/tegevusele on vaid üks järeltöö võimalus.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine kolmapäeviti kell 14.00 - 14.45 ruumis 407.