0 kaarti!
Autor: Heidi Truu eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee |
Loodud: 5. september 2011. a. kell 22.52
Muudetud: 5. september 2011. a. kell 22.52
Õppeaasta: 2011/2012
Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
9. klassi õpilane väärtutab meie rahvuskultuuri, tunneb sõnavara rikastamise viise, oskab väljendada end korrektselt nii suulises kui ka kirjalikus kõnes.
1.nädal
1.Sissejuhatus ainesse, häälikuühendi kordamine, harjutav etteütlus
2.Etteütlus
3. Eestlsne laulab ja pajatab:rahvaluule, rahvajutt, rahvalaul, regilaul, rahvaluule lühivormid
4. ########
2. nädal
1.Ülevaade sõnavara rikastamise viisidest
2.Sõnamoodustus, nimisõnaliited
3. Muinasjutt ja selle alaliigid
4. Muistend
3. nädal
1.Sõnamoodustus, omadussõnaliited
2. Tegusõnaliited
3.Eestlane laulab ja pajatab
4. ############## "Külmale maale" sisutöö
4. nädal
1.Sõnamoodustus, stiiliharjutusi
2. Kordame nimi- omadus- ja tegusõnaliiteid
3. Eesti rahva ennemuistsed jutud
4. #############
5. nädal
1.Sõnamoodustus, määrsõnaliited
2.Määrsõnaliited
3.Rahvaluule lühivormid
4. Rahvaluule lühivormid
6. nädal
1.Kokkuvõte tuletamisest ja tuletusliidetest
2. Kontrolltöö
3. Pajatus, naljand anekdoot, kõnekäänd, mõistatus, vanasõna, rahvamuinasjutud
4.Muistendi või muinasjutu kirjutamine
7. nädal
1.Tagasiside kontrolltöödest
2.Liitsõnamoodustus
3.Loovtööde - muinasjutu või muistendi ettekandmine
4. ################, perioodi lõpetamine
Õpilane teab ja tunneb eesti kele põhilisi sõnavara rikastusviise.Õpilane omab ülevaadeteesti kirjanduse ajaloost, teab olulisemaid kirjandusloolisi sündmusi eesti kirjanduse ajaloost,teab olulisemaid eesti kirjanikke ja kirjandustegelasi.
Õpilane sooritab hindelised tööd: ettütluse, kontrolltöö, kodukirjandi, raamatu "Kõrboja peremees" sisutöö, tunnikontrollid.
Etteütlus: 0-1 viga "5"
2-3 # "4"
4-6 # "3"
7-10 # "2"
Hindekriteeriumid võivad muutuda sõltuvalt teksti pikkusest ja ortogrammide arvust.
Kirjandi hindamisel lähtutakse põhikooli lõpueksami hindamisjuhendist.
Lugemiskontrollis hinnatakse teose sisu tundmist, analüüsi- ja sõnastusoskust.