Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 9b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tustit

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Malle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 27. august 2019. a. kell 09.44
Muudetud: 29. oktoober 2019. a. kell 09.31

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandus avardab inimese maailmapilti, võimaldab loovalt asjadele läheneda,õpetab väljendama, kujundlikult mõtlema, näitlema ja ilmekalt esinema. .Õpime kirjutama erinevaid tekste, oskame tekste esitada, analüüsida ja hinnata.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal -2.-6.sept
1Sissejuhatus kooliaastasse
2. Loodus ja tänapäeva inimene. Muistsete inimpõlvede sosin

2. nädal -9.-13. sept
1.Ürgmetsa tarkus
2. Looduse hingestatud maailm.

3. nädal -16.-20.sept
1.Klassikirjand
2.Rahvausund Kivirähki pilgu läbi. "Eesti rahva ennemuistsed jutud"-2 muinasjuttu

4. nädal -23.-27.sept
1.Pühad paigad hiied
2.Ohvripuu põlemine

5. nädal 30. sept-4.okt
1.Rääkivad puud ja salapärane vanake. Klassikirjand
2. Loodususku luule. Koidula "Säärane mulk"

6. nädal 7.-11. okt
1.Loovülesanne lk 28
2. Rahva hääled lauludes

7. nädal -14.-19. okt
1.Iidse sõna jõud ja vägi
2.Rahvalaulu uued kuued

8. nädal -21.-25. okt

1.Klassikirjand
2 Rahvalaulu uued kuued .Näidendiproov .

9. nädal -28.-31.okt
1.Laula, laula suukene. Regilaul .Näidendiproov
2. Riimiline rahvalaul. Näidendiproov.

10. nädal 4.- 8. nov
1.Eestlane ärkab. Näidendiproov
2.Kr. J. Peterson. Näidendiproov

11. nädal -11.-15. nov

1.J. V. Jannsen
2.Eestimaal ja eestlastel on ajalugu. C. R. Jakobson

12. nädal -18 .-22. nov
1.Kuidas kõnet koostada
2 Jakobsoni 1. isamaakõne

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õplased tuletavad meelde olulisemad teemad rahvaluulest.Tuletavad meelde ja oskavad analüüsida ja laulda vana regilaulu ja eristada regilaulu uuemast rahvalaulust. Tunnevad Kr. j. Petersoni, Jannseni ja Jakobsoni elu ja loomingut.
.Tunnevad kõne mõistet, oskavad kõnet kirjutada ja analüüsida. Õpivad arendama oma loovust näitlemise kaudu.

Hindamine üles

Õpilase trimestrihinne kujuneb kogu trimestril saadud suuliste ja kirjalike kodu- ja tunnitööde hinnete koondhindena. Kõik hinded on võrdse kaaluga. Mitterahuldavaid hindeid on võimalik parandada. Kindlasti peab kõigil vastatud olema teosed "Eesti rahva ennemuistsed jutud" 2 muinasjuttu ja 8.okt ja ""Säärane mulk" -2. okt . Klassikirjandi sisuhinne kantakse kirjandusse ja hindamisel arvestatakse riigieksami hindamisjuhendit.
Kui õpilasel ei ole vastatud rahuldavalt kumbki kirjandusteos, siis üle kolme ei ole võimalik trimestrihinnet saada. Kui õpilasel jääb rahuldavalt vastamata üks teos, siis ei ole tal võimalik saada trimestrihinnet viis. Näidendiga seoses saab õpilane lisaks ühe protsessihinde. Õpilased kas valivad välja teksti, kirjutavad sellest näidendi, lavastavad näidendi, mängivad näidendis, tegelevad kostüümikunstnikena, lavakujunduse või muusikaga, valmistavad video või plakati. Kes näidendi töös kaasa ei tee, kirjutab retsensiooni teatriõhtust.