Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 7a, 7b, 7c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2019. a. kell 12.28
Muudetud: 23. jaanuar 2019. a. kell 12.38

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane: 
Inimeseõpetuse eesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus. 
Õppimise käigus omandab õpilane adekvaatse enesehinnangu ning teadmisi, oskusi ja hoiakuid, mis toetavad tervikliku ja autonoomse inimese kujunemist, terviseteadlikkuse, tervist tugevdava käitumise ning tervisliku eluviisi; 
Inimeseõpetuse ainesisu toetab turvalise koolikeskkonna saavutamist ning eetiliste, vastutustundlike ja aktiivsete kodanikuühiskonna liikmete kujunemist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

MEIE KÕIGI ÜHINE ELU 
1.nädal 
Inimene ja grupp. Normid 
2.nädal 
Murdeealise õigused ja kohustused (laiendav). Erinevad grupid ja rollid. 
3.nädal 
Gruppi kuulumine, selle positiivsed ja negatiivsed küljed. Hoolivus grupis. 
4.nädal 
Juhtimisstiilid. Juhtimine, võim ja autoriteet grupis. (laiendav) 
5.nädal 
Sõltumatus, selle olemus. Autoriteet 
TURVALISELT LÄBI MURDEEA 
6.nädal 
Tõhusad enesekohased ja sotsiaalsed oskused, et vältida riskikäitumist 
7.nädal 
Tunnen ennast ja oskan end ise juhtida. Oskan suhelda ja teha valikuid. 
8.nädal 
Kuidas kasutada tõhusaid sotsiaalseid oskusi uimastitega seotud olukordades: emotsioonidega toimetulek, enesetunnetamine, kriitiline mõtlemine, probleemide lahendamine ja suhtlemisoskus. 
9. nädal 
Uimastite tarvitamise lühi- ja pikaajaline mõju 
10. nädal 
Hakkamasaamine kiusamise ja vägivallaga. 
KOHANEMINE MURDEEA MUUTUSTEGA 
11.nädal 
Varane ja hiline küpsemine – igaühel oma tempo. Muutunud välimus. Nooruki põhimured küpsemisperioodil. 
12.nädal 
Suguküpsuse saabumine 
13.nädal 
Naiselikkus ja mehelikkus. Soorollid ja soostereotüübid. 
LÄHEDUS MURDEEALISE SUHETES 
14.nädal 
Lähedus suhetes. Sõprus. 
15.nädal 
Armumine. Käimine. Lähedus ja seksuaalhuvi. 
16.nädal 
Vastutus seksuaalsuhetes ja turvaline seksuaalkäitumine 
17.nädal 
ÕNNELIK LÕPP 
Õnn. Toimetulek iseenda ja oma eluga õnne eeldusena

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane: 
iseloomustab erinevaid rühmi ning liigitab neid 
kirjeldab inimeste erinevaid rolle rühmades ning nende mõju inimese käitumisele; 
mõistab normide ja reeglite vajalikkust ühiselu toimimisel ja korraldamisel; 
kirjeldab rühma kuulumise positiivseid ja negatiivseid külgi; 
demonstreerib õpisituatsioonis toimetulekut rühma survega; 
selgitab sõltumatuse ja autoriteedi olemust inimsuhetes; 
väärtustab inimsuhteid toetavaid reegleid ja norme. 
demonstreerib õpisituatsioonis, kuidas kasutada tõhusaid sotsiaalseid oskusi uimastitega 
seotud olukordades 
demonstreerib õpisituatsioonis tõhusaid käitumisviise kiusamise ja vägivalla korral koolis; 
eristab legaalseid ja illegaalseid uimasteid; 
kirjeldab uimastite tarvitamise lühi- ja pikaajalist mõju inimese füüsilisele tervisele. 
kirjeldab põhimuresid küpsemisperioodil ning nendega toimetuleku võimalusi; 
selgitab, milles seisneb suguküpsus; 
kirjeldab omadusi, mis teevad noormehe ja neiu meeldivateks suhtluskaaslasteks; 
selgitab soorolli olemust ning kirjeldab soostereotüüpset suhtumist; 
kirjeldab inimliku läheduse erinevaid avaldumisviise: vastastikust seotust ja meeldimist, 
sõprust ja armumist; 
kirjeldab, milles seisneb inimese vastutus seksuaalsuhetes; 
selgitab turvalise seksuaalkäitumise põhimõtteid

Hindamine üles

Hindamine inimeseõpetuses tähendab konkreetsete õpitulemuste saavutatuse ja õppija arengu toetamist. Põhirõhk on kujundaval hindamisel. Õpitulemuste hindamise  
vormid on mitmekesised, sisaldades suulisi, kirjalikke ja praktilisi ülesandeid. Hindamisel arvestades õpilase teadmiste ja oskuste vastavust taotletavatele õpitulemustele.  
Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu.  
Hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet  
Õpitulemuste hindamisel kasutatakse sõnalisi hinnanguid (neli positiivset hinnangut tunni jooksul annavad hinde 5) ja numbrilisi hindeid.  

Suuliste ja kirjalike ülesannete puhul õpilane:  
1) selgitab ning kirjeldab mõistete sisu ja omavahelisi seoseid;  
2) selgitab oma arvamusi, hinnanguid, seisukohti ja suhtumisi, seostades neid omandatud  
teadmistega;  
3) eristab, rühmitab, võrdleb ja analüüsib olukordi, seisundeid, tegevusi ning tunnuseid  
lähtuvalt õpitulemustest;  
4)demonstreerib faktide, mõistete ning seaduspärasuste tundmist lähtuvalt õpiülesannete sisust  
Praktiliste ülesannete puhul õpilane:  
1) rakendab teoreetilisi teadmisi praktiliselt õpisituatsioonis  
2)demonstreerib õpitulemustes määratud oskusi õpisituatsioonis  
3)kirjeldab õpitulemustes määratud teadmiste ja oskuste rakendamist igapäevaelus  


5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100. Vihiku harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt. 
4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. 
Tunnikontrollides teadmiste protsent 70-90.Vihiku harjutused tehtud korrektselt, õigeaegselt 
3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollidess teadmiste protsent 50-75, Vihiku harjutused tehtud, esitatud hilinemisega. 
2 - õpilane puudub tundidest. Kohalolles pigem segab, kui toetab tundi. Ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent alla 45. Vihiku harjutused tegemata. 
1 - õpilane ei osale tundides. 
Märkus: hindeid saab eelneval kokkuleppel õpetajaga parandada konsultatsioonitundides neljapäev kell 14.00 ruumis 407