Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 5a, 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 20. jaanuar 2019. a. kell 21.24
Muudetud: 6. veebruar 2019. a. kell 08.30

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikoolis on kunstivaldkonna õppeainete õpetamise eesmärgiks kujundada õpilastes eakohane kunstipädevus: suutlikkus mõista kunstide mitmekesisust, arutleda kunsti ja muusika teemadel; väärtustada lähiümbruse, Eesti ja maailma kultuuripärandit; näha eri ajastute ja nüüdisaja kultuuri suhet; kasutada kunsti ja muusika väljendusvahendeid isiklikuks ja kollektiivseks loominguliseks tegevuseks, väärtustada enda ja kaaslaste loomingut.

Põhikooli kunstiõpetus taotleb, et õpilane:
1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve, hindab enda ja teiste isikupära;
2) eksperimenteerib mõtete, vahendite, materjalide ja kunstitehnikatega;
3) tegutseb loovates ja uurimuslikes rühmatöödes ühise tulemuse nimel;
4) rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi;
5) on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes;
6) tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu;
7) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
8) näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.
Allikas: https://oppekava.innove.ee/pohiharidus/kunstiained/

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

21. nädal
Eelmise tunni töö lõpetamine.
Silm. Silma osad.
Vajalikud vahendid: harilik pliiats, akvarellid, joogikõrs
Näitus 3. korruse koridoris.

22. nädal
OP-kunst.
Vajalikund vahendid: harilik pliiats, must pastapliiats, joonlaud, A4 paber
Näide: https://www.pinterest.com/pin/423408802465517651/

23. nädal
Jätkub eelmise tunni teema.

24. nädal
EV mood
Vajalikud vahendid: prinditud joonised, nende värvimine ja kujundamine. Värvilised pliiatsid/viltpliiatsid

25. nädal
Jätkub eelmise tunni töö viimistlemine. Näitus 3. korruse koridori seintel.

26. nädal
VAHEAEG

27. nädal
Kirjeldus ja pilt. Loovülesanne, läbi mille tutvustatakse erinevaid kunstnikke ja nende kuulsamaid töid.
Vajalikud vahendid: erinevad postkaardid.
Töö käik: iga õpilane valib ühe postkaardi ja kirjeldab seda võimalikult täpselt kirjalikult A4 paberile. Postkaardid tuuakse tagasi õpetaja lauale, A4 kirjeldused jagatakse õpilaste vahel ära. Kirjelduse põhjal hakkavad õpilased joonistama postkaarti. Hiljem võrreldakse esialgset postkaarti.
Näitus.
Pildid: https://www.pinterest.com/search/pins/?q=salvador%20Dali&rs=typed&term_meta[]=salvador%7Ctyped&term_meta[]=Dali%7Ctyped

28. nädal
Looma joonistamine. Detailid.
https://www.pinterest.com/pin/AToTAk-3AkMOTd8e8nE0aOCcVGQkRO91bmhKyH5YResazXEyrU5bnbw/
Vajalikud vahendid: õlipastellid, A4 paber.

29. nädal
Valgus ja vari.
https://www.pinterest.com/pin/297308012886156538/
Vajalikud vahendid: vesivärvid.

30. nädal
PUSLE. Tervik ja osa.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463735259/
https://www.pinterest.com/pin/423408802463735251/
Vajalikud vahendid: A3 paberile prinditud šabloon, guašid

31. nädal
Jätkub eelmise tunni töö.

32. nädal
Kollaaž.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463672239/
Vajalikud vahendid: ajakirjad, ajalehed. A4 prinditud näo/pea kujutis, käärid, liim.

33. nädal
Jätkub kollaaži töö. Esitlus klassis.

34. nädal
Ornamendid. Mustrid
https://www.pinterest.com/pin/423408802463672289/
Vajalikud vahendid: must kirjutusvahend. Teibirull. A4 paber (paksem)

35. nädal
Jätkub eelmise tunni töö.
https://www.pinterest.com/pin/423408802463672289/

36. nädal
Öine öökull, tarkuselind.
Vajalikud vahendid: guašid, pintsel, veetops.
https://www.pinterest.com/pin/423408802459371995/

37. nädal
Jätkub eelmise tunni töö lõpetamine.

38. nädal
Loovuslaager Pärnumaal Jõulumäe keskuses. Palju erinevaid kunstilisi tegevusi grupis ja individuaalselt.

39. nädal
Praktikapäevad

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. klassi lõpetaja:
* tunneb õppekavas kasutatavaid visuaalse kunsti mõisteid ja oskab neid vähemalt kõnes kasutada;
* oskab käsitseda õppekavas loetletud töömaterjale ja -vahendeid;
* oskab valikuliselt kasutada tehnikaid ja kujutamisviise loominguliseks eneseväljenduseks;
* tunneb abstraktsele vormi- ja värviõpetusele omaseid väljendusvõimalusi ning lihtsamaid arhitektoonikaalaseid kompositsioonivõtteid, oskab neid kasutada kujundamisülesannete lahendamisel ruumis ja tasapinnal;
* oskab käsitseda mõningaid kõrgtrüki paljundustehnikaid (papi- ja materjalitrükk).

Hindamine üles

Kunstivaldkonna ainete õpetamisel ja pädevuste hindamisel lähtutakse iga õpilase võimetekohasest arengust ja õpitulemuste saavutatusest. Hindamise eesmärk on toetada õpilaste arengut, innustada õpilasi isikupäraste ideede ja loovate lahenduste leidmisel ning suunata neid sihikindlalt õppima.

Väärtustakse õpilaste teoreetilisi teadmisi, püüdlikkust ja osalemist õppeprotsessis ning pingutust tulemuste elluviimisel. Hindamisel on oluline tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära. Õpitulemusi hinnatakse sõnaliste hinnangute abil. Õpetajapoolsed suulised sõnalised hinnangud motiveerivad õpilaste arengut kunstivaldkonnas.

II kooliastmes juhindutakse õpilaste hindamisel alljärgnevast:
1) teadmisi ja oskust arutleda visuaalse kunstiinfoga seonduvate nähtuste üle, kasutades kunstimõisteid, teadmisi lähiümbruse kunsti- ja kultuuriobjektidest;
2) osalemist loovas tööprotsessis, kasutades eneseväljenduseks erinevaid kunstitehnikaid ja -materjale;
3) oskust kavandada ning kujutada nii vaatluse kui ka ideede põhjal;
4) loovat, sihipärast ja säästlikku tegutsemist individuaal- ja rühmatöödes;
5) oskust väärtustada ja analüüsida disainiobjekte, enda ja kaaslaste kunstitöid, arutleda erinevate kunstinähtuste üle ümbritsevas.

Kokkuvõttev hinne "arvestatud" (A) või "mittearvestatud" (MA) tunnistusele I poolaasta ja II poolaasta lõpul.

Kui töö on esitamata, kajastub see eKoolis nullina ("0"). Valmis töö tuleb esitada järgmiseks kunstiõpetuse tunniks. "0" asendub hindega pärast töö esitamist või "MA"-ga, kui tööd ei esitata.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugi rühmas. Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioonid teisipäeviti algusega 13.00 ruumis 309 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga.