Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 4b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 16. jaanuar 2019. a. kell 12.06
Muudetud: 16. jaanuar 2019. a. kell 12.06

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetuses on peamine praktiline kunstitegemine, töine sisseelamine kunstniku loominguprotsessi mitmesuguste tehnikate vahendusel ja sealjuures võimaliku algupärase eneseväljenduse säilitamine. Õpitakse mõningaid kunstialaseid mõisteid, hakkavad kujunema väärtushinnangud. Põhikooli lõpetajal on üldine ettekujutus kunsti- ja tehnikakeelest ning ta on suuteline oma huvitsi valima, mida ta sellest praktiliselt või teoreetiliselt tundma õppida soovib. Kunstiõpetusega 4.klassis taotletakse, et õpilane arendab oma vaatlusoskust ja kompimismeelt; arendab kujundilist ja ruumilist mõtlemist ning kujutlusvõimet; omandab loovtegevuse kogemusi, arendab loovust; õpib kasutama kujutavate ja kujundavate kunstide väljendusvahendeid; omandab teadmisi kunstiliikidest ja -ajaloost; õpib vaatama ja hindama kunstiteoseid, kujundab kunstimaitset.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22.01 Maalimine ,,Talv " - guašš
29.01 Maalimine ,,Talv " - guašš
05.02 Eesti rahvarõivad - õlipastell
12.02 Sõbrapäevakaart
19.02 Eesti rahavarõivad - õlipastell
Vaheaeg
05.03 Plastilinimaal ,,Leevike oksal " - papp, plastiliin
12.03 Plastilinimaal ,,Leevike oksal " - papp, plastiliin
19.03 ,,Lemmikloom " - jooned , mustrid ( must vildikas või tinten pen )
26.03 ,,Lemmikloom " - jooned , mustrid ( must vildikas või tinten pen )
02.04 ,,Lemmikloom " - jooned , mustrid ( must vildikas või tinten pen )
09.04 Harjutame erinevaid mustreid - tööleht
16.04 Stiliseeritud kiri, värvikontrast : hele - tume, viltpliiats
Vaheaeg
30.04 Maaliõpetus. Veealune maailm. Akvarellvärvid.
07.05 Maaliõpetus. Veealune maailm. Akvarellvärvid.
14.05 Kompositsiooniõpetus Fantaasia. Šablooni tegemine. Mustripind - erinevad joonte mäng.
21.05 Kompositsiooniõpetus Fantaasia. Šablooni tegemine. Mustripind - erinevad joonte mäng.
28.05 Joonistamine vabal teemal
03. - 11.06 Klassijuhataja praktika

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. klassis õpilane
* oskab teost esitleda, valikuid põhjendada
* oskab kujutada, väljendada, kujundada vaatluse ja mälu järgi
* oskab oma tööd kavandada
* tunneb lihtsamaid ruumilisuse edastamise võtted (esemete suurussuhted, perspektiiv)
* kasutab värvi kui väljendusvahendit
* oskab kujutada liikumist
* külastab poolaastas vähemalt ühte kunstiüritust ja/või kaasaegse kunsti näitust, mõtestab nähtut
* tunnetab oma huvisid ja võimeid
* on valmis katsetama uusi tehnikaid
* mõistab erinevate teoste sõnumeid ja eesmärki, uurib ja analüüsib neid (k.a. reklaam ja meedia)
* võrdleb kaasaja ja mineviku kultuurinähtusi
* kasutab visuaalkultuuri tundmaõppimiseks teatmeteoseid ja IKT vahendeid
* uurib disainilahendusi ja leiutab ise
* käitub virtuaalmaailmas eetiliselt.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet. Hindamisel on oluline tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära ning koostööoskusi. Võimaluste piires eelistatakse õpilase tööle suuliste hinnangute andmist ja võimalikult positiivse üldhindega hindamist õppeveerandi lõpus. Oluline on õpilase töösse suhtumine ning kaasatöötamine.
Kunstiõpetus kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.

Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika; lihtsate proportsioonireeglite arvestamine
5. Töö korrektsus ja puhtus.

Õpilane peab oma töö esitama tähtajaliselt. Kui õpilasel õppevahendid puuduvad, teeb ta töö õpetajaga kokkulepitud ajal järele. Konsultatsioon kolmapäeval kell 14.00 - 14-45 või kokkuleppel õpetajaga klassis 303

Kunstiõpetuses hinnatakse tulemusi I ja II poolaastal mõistega arvestatud või mittearvestatud.