0 kaarti!
Autor: Liivi Erlenbach õpetaja Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee |
Loodud: 16. jaanuar 2019. a. kell 12.06
Muudetud: 16. jaanuar 2019. a. kell 12.06
Õppeaasta: 2018/2019
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Põhikooli kunstiõpetuses on peamine praktiline kunstitegemine, töine sisseelamine kunstniku loominguprotsessi mitmesuguste tehnikate vahendusel ja sealjuures võimaliku algupärase eneseväljenduse säilitamine. Õpitakse mõningaid kunstialaseid mõisteid, hakkavad kujunema väärtushinnangud. Põhikooli lõpetajal on üldine ettekujutus kunsti- ja tehnikakeelest ning ta on suuteline oma huvitsi valima, mida ta sellest praktiliselt või teoreetiliselt tundma õppida soovib. Kunstiõpetusega 4.klassis taotletakse, et õpilane arendab oma vaatlusoskust ja kompimismeelt; arendab kujundilist ja ruumilist mõtlemist ning kujutlusvõimet; omandab loovtegevuse kogemusi, arendab loovust; õpib kasutama kujutavate ja kujundavate kunstide väljendusvahendeid; omandab teadmisi kunstiliikidest ja -ajaloost; õpib vaatama ja hindama kunstiteoseid, kujundab kunstimaitset.
22.01 Maalimine ,,Talv " - gua
29.01 Maalimine ,,Talv " - gua
05.02 Eesti rahvarõivad - õlipastell
12.02 Sõbrapäevakaart
19.02 Eesti rahavarõivad - õlipastell
Vaheaeg
05.03 Plastilinimaal ,,Leevike oksal " - papp, plastiliin
12.03 Plastilinimaal ,,Leevike oksal " - papp, plastiliin
19.03 ,,Lemmikloom " - jooned , mustrid ( must vildikas või tinten pen )
26.03 ,,Lemmikloom " - jooned , mustrid ( must vildikas või tinten pen )
02.04 ,,Lemmikloom " - jooned , mustrid ( must vildikas või tinten pen )
09.04 Harjutame erinevaid mustreid - tööleht
16.04 Stiliseeritud kiri, värvikontrast : hele - tume, viltpliiats
Vaheaeg
30.04 Maaliõpetus. Veealune maailm. Akvarellvärvid.
07.05 Maaliõpetus. Veealune maailm. Akvarellvärvid.
14.05 Kompositsiooniõpetus Fantaasia. ablooni tegemine. Mustripind - erinevad joonte mäng.
21.05 Kompositsiooniõpetus Fantaasia. ablooni tegemine. Mustripind - erinevad joonte mäng.
28.05 Joonistamine vabal teemal
03. - 11.06 Klassijuhataja praktika
4. klassis õpilane
* oskab teost esitleda, valikuid põhjendada
* oskab kujutada, väljendada, kujundada vaatluse ja mälu järgi
* oskab oma tööd kavandada
* tunneb lihtsamaid ruumilisuse edastamise võtted (esemete suurussuhted, perspektiiv)
* kasutab värvi kui väljendusvahendit
* oskab kujutada liikumist
* külastab poolaastas vähemalt ühte kunstiüritust ja/või kaasaegse kunsti näitust, mõtestab nähtut
* tunnetab oma huvisid ja võimeid
* on valmis katsetama uusi tehnikaid
* mõistab erinevate teoste sõnumeid ja eesmärki, uurib ja analüüsib neid (k.a. reklaam ja meedia)
* võrdleb kaasaja ja mineviku kultuurinähtusi
* kasutab visuaalkultuuri tundmaõppimiseks teatmeteoseid ja IKT vahendeid
* uurib disainilahendusi ja leiutab ise
* käitub virtuaalmaailmas eetiliselt.
Hindamise eesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet. Hindamisel on oluline tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära ning koostööoskusi. Võimaluste piires eelistatakse õpilase tööle suuliste hinnangute andmist ja võimalikult positiivse üldhindega hindamist õppeveerandi lõpus. Oluline on õpilase töösse suhtumine ning kaasatöötamine.
Kunstiõpetus kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.
Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika; lihtsate proportsioonireeglite arvestamine
5. Töö korrektsus ja puhtus.
Õpilane peab oma töö esitama tähtajaliselt. Kui õpilasel õppevahendid puuduvad, teeb ta töö õpetajaga kokkulepitud ajal järele. Konsultatsioon kolmapäeval kell 14.00 - 14-45 või kokkuleppel õpetajaga klassis 303
Kunstiõpetuses hinnatakse tulemusi I ja II poolaastal mõistega arvestatud või mittearvestatud.