Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kunst: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2018. a. kell 19.51
Muudetud: 31. oktoober 2018. a. kell 11.18

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kunstiõpetus taotleb, et õpilane
1) tunnetab oma kunstivõimeid ja -huve, hindab enda ja teiste isikupära;
2) eksperimenteerib mõtete, vahendite, materjalide ja kunstitehnikatega;
3) tegutseb loovates ja uurimuslikes rühmatöödes ühise tulemuse nimel;
4) rakendab oma loomingulisi võimeid ja oskusi ka väljaspool kunstitundi;
5) on avatud erinevate kunsti- ja kultuuriilmingute suhtes;
6) tunneb huvi kunstiloomingu ja paikkondliku kultuuri vastu;
7) mõistab kultuuriväärtuste ja -keskkonna kaitse olulisust;
8) näeb loodust ja keskkonda säästva tarbimise võimalusi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. õppenädal, 04.-07.09.2018
Sissejuhatus ainesse. Tutvumine ainekaardiga - teemad, töövahendid, eesmärgid, oskused, nõudmised, hindamine.
Kujutamis- ja kompositsiooniõpetus.
Sügis.
Lilled, seened, puu- ja juurviljad. Alusjoonis, paigutus paberil.
Töövahendid: paber A 3, harilik pliiats ja kustutuskumm.
2. õppenädal, 11.-14.09.2018
Kujutamis- ja värvusõpetus.
Sügis
Visuaalse kunsti liik - maal.
Alusjoonise lõpetamine ja tausta maalimine.
Mõisted maal, maalilisus, taust, külmad- ja soojad värvitoonid.
3. õppenädal, 18.09.2018
Maali-, vormi- ja värvusõpetus.
Sügis.
Mõisted: vorm, ruumilisus, hele - tumedus. Kujundite maalimine. Pastell
4. õppenädal, 25.-28.09.2018
Maali-, vormi- ja värvusõpetus
Sügis.
Kujundite maalimine. Ruumilised detailid. Töö lõpetamine.
Mõisted maal, maalilisus, detailid ruumiline värvimine.
Töövahendid: kriidid, värvipliiatsid, pastellid
5. õppenädal, 1.-6.10.2018
Töö lõpetamine
6. õppenädal, 8.-12.10.2018
Töö viimistlemine. Töö lõpetamine
7. õppenädal, 15.-19.2018
Projektipäev
8. õppenädal, 29.10.-02.11.2018
Graafikaõpetus.
Erinevad mustripinnad
Töövahendid: paber A 3, vilt- ja värvipliiatsid pliiatsid.
9. õppenädal, 05.-09.11.2018
Graafikaõpetus.
Erinevad mustripinnad
Töövahendid: paber A 3, harilik-, vilt- ja värvipliiatsid pliiatsid.
10. õppenädal, 12.-16.11.2018
Graafikaõpetus.
Erinevad mustripinnad.
11. õppenädal, 19.-23. 11.2018
Lemmikloom, lemmikloomad - kujutamine
12. õppenädal, 25.-30.11. 2018
Lemmikloom
13. õppenädal, 3.-7.12. 2019
Lemmikloom
14. õppenädal, 10.-14. 12. 12.2019
Jõulukaart
15. õppenädal, 17.-21. 12. 122019
Projektipäev
16. õppenädal, 7.-11. 01. 2019
Tööde lõpetamine
17. õppenädal, 14.-18. 01. 2019
Pildid näitusele.


------------------------------------------------

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) otsib ja arendab erinevaid lahendusvariante ning isikupäraseid teostusvõimalusi oma loomingu kujutamisel;
2) rakendab loomisel, uurimisel ja kunsti ning visuaalkultuuri tarbimisel infokommunikatsiooni vahendeid;
3) väljendab oma mõtteid ja teadmisi, kasutab sihipäraselt tasapinnalise ja ruumilise loomingu väljendusvahendeid ning kompositsiooni põhimõtteid;
4) mõistab disaini kui protsessi, mille eesmärgiks on leida probleemile uus ning parem lahendus.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on anda õpilasele motiveerivat tagasisidet. Hindamisel on oluline tunnustada lahenduste erinevusi ja väärtustada õpilaste isikupära ning koostööoskusi. Võimaluste piires eelistatakse õpilase tööle suuliste hinnangute andmist ja positiivse üldhindega hindamist õppeveerandi lõpus. Oluline on õpilase töösse suhtumine ning kaasatöötamine.
Hindamisel arvestatakse:
1. Teemale vastavus ja loominguline lähenemine sellele.
2. Kompositsiooni väljenduslikkus.
3. Meeleolu edastamine värvidega.
4. Figuuride dünaamika; lihtsate proportsioonireeglite arvestamine
5. Töö korrektsus.
Õpilane peab oma töö esitama tähtajaliselt. Kui õpilasel õppevahendid puuduvad, teeb ta töö õpetajaga kokkulepitud ajal järele. Konsultatsioon kunstis .........................................

Hindamine:
Kunstiõpetuse kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut.
*Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud kunstiteost tervikuna.
*Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, loomingulisus ja suhtumine õppetöösse.


Hinne "5"
* igas tunnis töövahendid kaasas;
* teeb tunnitööd alati kaasa, ei jutusta!
* töö alati tehtud;
* töö on teemast lähtuv ja loominguline, korrektselt teostatud;
* valmistöö õigeaegselt esitatud.

Hinne"4"
* igas tunnis töövahendid kaasas;
* teeb tunnitööd alati kaasa, ei jutusta!
* töö alati tehtud;
* töö on teemast lähtuv ,aga ei ole korrektselt teostatud.

Hinne"3
* igas tunnis ei ole töövahendeid;
* vahel ei tee tunnitööd kaasa;
* töö ei ole alati tehtud;
* töö ei ole teemast lähtuv ja ei ole korrektselt teostatud;
* töö on lõpetamata.

Hinne"2"
* tunnist tundi ei ole töövahendeid;
* ei tee tunnitööd alati kaasa;
* töö ei ole tehtud;
* töö on alla poole tehtud ja ei ole korrektselt teostatud;
* valmistöö ei ole esitatud;
* ei käi konsultatsioonitunnis tööd tegemas.
Hinne "1"
* ei ole töövhendeid;
* ei tee tunnitööd kaasa;
* töö esitamata.