Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Lelet Aavik-Part

klassiõpetaja

Loodud: 23. august 2018. a. kell 19.53
Muudetud: 17. oktoober 2018. a. kell 09.21

Õppeaasta: 2018/2019

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

5. klassi inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane:

• õpib väärtustama tervise erinevaid aspekte;
• õpib väärtustama tervislikku eluviisi;
• õpib tundma end erinevates suhtlusolukordades;
• õpib hoiduma alkoholist, narkootikumidest ja suitsetamisest;
• õpib tundma psüühilisi ja füsioloogilisi muutusi murdeeas;
• õpib abistama end ja oma kaaslasi õnnetuste korral.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
I TERVIS
Sissejuhatus. Tervise olemus: füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis. õ lk 7-8
http://sinditervis.webs.com/tervismisseeon.htm

II nädal
Tervisenäitajad. Tervist mõjutavad tegurid. õ lk 9-12
Klassi õpilaste keskmine pikkus.

III nädal
Hea ja halb stress. Keha reaktsioonid stressile. Pingete maandamise võimalused. õ lk 12-16
Filmime reklaami. Grupitöö.

IV nädal
Tunnikontroll - tervis.
II TERVISLIK ELUVIIS
Tervisliku eluviisi komponendid. õ lk 17, tv ül 7-8

V nädal
Tervislik toitumine. Tervisliku toitumise põhimõtted. õ lk 18-22;
Praktiline töö: toidupüramiidi koostamine.

VI nädal
Toitumist mõjutavad tegurid õ lk 23-24

VII nädal
Tervislik päeva- ja nädalamenüü õ lk 25-27, tv ül 12-13;
Praktiline töö: tervislikku toitumist propageeriva plakati koostamine grupitööna.

VAHEAEG

VIII nädal
Tunnikontroll - tervislik toitumine. Kehaline aktiivsus. Tervistava kehalise aktiivsuse vormid ja põhimõtted. õ lk 28-32

IX nädal
Sobiva kehalise aktiivsuse valik. Enesetestimine seoses kehalise aktiivsusega. Karastamine. õ lk 33-36

X nädal
Päevakava ning töö ja puhkuse vaheldumine. Uni. õ lk 35-38. Praktiline töö: päevakava koostamine.

XI nädal
Kordamine kontrolltööks õ lk 39-41

XII nädal
KONTROLLTÖÖ

XIII nädal
III MURRDEIGA JA KEHALISED MUUTUSED.
Murdeiga ja kehalised muutused. Emotsionaalsed muutused õ lk 41-50

XIV nädal
Suhtumine kehasse ja keha eest hoolitsemine. Suguline küpsus ja soojätkamine. õ lk 51-55 Kordamine.

XV nädal
Poolaasta kokkuvõte

VAHEAEG

XVI nädal
Õppekäik Noorte Nõustamiskeskusesse

XVII nädal
Õppekäik Noorte Nõustamiskeskusesse

XVIII nädal
IV TURVALISUS JA RISKIKÄITUMINE
Turvaline ning ohutu käitumine koolis, kodus, õues.

XIX nädal
Eakaaslaste ja meedia mõju ning iseenda vastutus õ lk 56-62
Lavastus "Netis sündinud" http://vimeo.com/88332912

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane teab:

*tervist mõjutavaid tegureid
*kuidas oma tervist hinnata
*tervislikke eluviise
*kuidas hoida puhtust ja end karastada
*inimese vaimset heaolu mõjutavaid tegureid
*kirjeldab olukordi, kus saab ära hoida õnnetusjuhtumeid
*selgitab, miks on liikluseeskiri kohustuslik kõigile, ning kirjeldab, kuidas seda järgida
*teab, et õnnetuse korral ei tohi enda elu ohtu seada ning kuidas abi kutsuda
*nimetab meediast tulenevaid riske oma käitumisele ja suhetele
*suheldes meedia vahendusel, mõistab vahendatud suhtlemise olemust ning vastutust oma sõnade ja tegude eest
*väärtustab turvalisust ja ohutut käitumist.

Hindamine üles

Kokkuvõttev hinne kujuneb I poolaasta hinnetest : töölehtede, praktiliste tööde, tunnikontrollide hinnetest, kõikidel töödel on võrdne osakaal. Kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.

Hinne
,,5" pannakse 90 -100% punktisummast
,,4" ,, 75 - 89% ,,
,,3" ,, 50 - 74% ,,
,,2" ,, 20 -49% ,,
,,1" ,, 0 - 19 % ,,
,,0" pannakse, kui õpilane on arvestusliku töö sooritamise päeval puudunud. ,,0" ja mitterahuldavaid hindeid tuleb järele vastata töö kättesaamise päevast 10 päeva jooksul või kokkuleppel õpetajaga.

Konsultatsioon esmaspäeviti algusega kell 14.00 ruumis 309 või muul kokkuleppel õpetajaga.