Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. detsember 2017. a. kell 11.38
Muudetud: 30. jaanuar 2018. a. kell 09.50

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

22. - 26.01
Turvaline ning ohutu käitumine koolis, kodus, õues õ.lk. 56 - 60

29.01 - 02.02
Eakaaslaste ja meedia mõju ning iseenda vastutus. Vahendatud suhtlemine õ.lk. 61 - 66

05.- 09.02
Tõhusad enesekohased ja sotsiaalsed oskused: otsustamine, valikud ja vastutus. õ lk 67-70, tv 46-49

12.-16.02 https://kivilinn.tartu.ee/tof2015/uimastid%20ja%20ohud.pdf
Uimastite tarbimisega seonduvad riskid tervisele. Valikud ja vastutus seoses uimastitega õ lk 71- 78, tv 50-53

19 .- 23.02
Haigused ja esmaabi. Nakkushaigused õ lk 80-88 tv ül 54-56

VAHEAEG

05. - 09.03
Haigused ja esmaabi. Nakkushaigused õ lk 80-88 tv ül 54-56

12. - 16.03
Haigused ja esmaabi. Nakkushaigused õ lk 80-88 tv ül 54-56

19. - 23.03
Mittenakkushaigused. õ lk 89-91 tv ül 57-58

26 - 30.03
Käitumine õnnetusjuhtumi korral õ lk 92-93 tv 59-61

02. - 06.04
Esmaabi põhitõed õ lk 94-95

09. - 13.04
Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96-108 Praktiline tund

16. - 20.04.
Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96-108 Praktiline tund

VAHEAEG

02. - 04.05
Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96-108 Praktiline tund

07. - 11.05
Koduapteek õ lk 109-113 tv ül 62

14. - 18.05
Keskkond ja tervis Tervislik elukeskkond. Tervislik õpikeskkond õ lk 114-117. Tv ül 63-66

21. - 26.05
Keskkonna hoidmine Tervis heaolu tagajana õ lk 118-124

28.05 - 01.06
Loovuslaager Jõulumäel
Matkatarkused.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* Teab, kuidas keelduda ühistegevusest, mis kahjustab inimese tervist.
* Teab, et uimastite tarbimisega kaasnevad erinevad riskid tervisele.
* Kirjeldab tubaka ja alkoholi tarbimise kahjulikku mõju inimese organismile.
* Väärtustab mitmekesist positiivset ja tervislikku elu ilma uimastiteta.
* Kirjeldab olukordi, kus saab vältida ja ennetada õnnetusjuhtumeid.
* Teab, et liikluseeskirjad on kohustuslikud kõigile ning järgib neid igas olukorras.
* Teab, et õnnetuse korral ei tohi enda elu ohtu seada ning tuleb kutsuda abi.
* Nimetab meediast tulenevaid põhilisi negatiivseid tagajärgi inimsuhetele ja käitumisele.
* Mõistab vastustust oma sõnade ja tegude eest seoses suhtlemisega meedia vahendusel.
* Teab, kuidas olla hea kirjasõber ning kuidas kaaslasega kirja teel suhelda.
* väärtustab käitumist, mis ei sisalda riske tema enda ja teiste tervisele ja heaolule.
* Kirjeldab olukordi, kus saab vältida ja ennetada õnnetusjuhtumeid.
* Teab, et liikluseeskirjad on kohustuslikud kõigile ning järgib neid igas olukorras.
* Teab, et õnnetuse korral ei tohi enda elu ohtu seada ning tuleb kutsuda abi.
* Teab, et haigused on äratuntavad teatud haigustunnuste järgi ning kirjeldab enamlevinud haiguste tunnuseid (näit. palavik, peavalu).
* Kirjeldab enamlevinud nakkuslike ja mittenakkuslike haiguste tunnuseid ja oskab eristada nakkuslikke haigusi mittenakkuslikest.
* Teab, kuidas nakkuslikest ja mittenakkuslikest haigustest on võimalik hoiduda.
* Kirjeldab, kuidas käituda haigestumise korral.
* Selgitab ja toob näiteid, kuidas haigusi ravitakse meditsiiniliste ja rahvameditsiini vahenditega.
* Teab kuidas ennast kaitsta HIV-ga nakatumise eest ja on tolerantne ja hooliv HIV-ga nakatunute ja AIDS-i haigete suhtes.
* Väärtustab oma tervist ja terve olemist.
* Kirjeldab kuidas ennast ja teisi inimesi abistada õnnetusjuhtumi korral.
* Teab kuidas toimida ohuolukorras ja oskab kutsuda abi ning valdab esmaseid esmaabivõtteid: šokiasend, küliliasend, verejooks, luumurd jne.
* Nimetab esmaabi vahendeid ja kirjeldab kuidas neid praktikas kasutada.
* Väärtustab enda ja teiste inimeste elu.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Inimeseõpetuse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (4. sept - 19. jaanuar) ja II poolaasta (22. jaanuar - 4. juuni) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest.
Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega
väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, kirjalike kui ka praktilisi ülesannete kaudu.
Poolaasta hinde moodustavad: tunnihinded, töövihiku hinded, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd, tunnikontrollid ja kontrolltööd.

Hinne: 5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100.
Hinne 4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 75-89.
Hinne 3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollides teadmiste protsent 50-74.
Hinne 2 - õpilane ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 20-49
Hinne 1 - teadmiste protsent 0-19
Kui hindeline töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 päeva jooksul järele ei vastata.

Järelvastamine neljapäeviti kell 14.30 klass 306