Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 3b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Merle Tustit

klassiõpetaja

Kontakt: Merle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. september 2017. a. kell 23.57
Muudetud: 3. september 2017. a. kell 21.03

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks.
Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompentensust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

08.09.
Õppimine. Jälle koolis. Õ lk 4, tv ül 1, 2
Haridustee Õ lk 5 - õ lk 6, tv ül 3- 5

15.09.
Teabeallikad õ.lk.7, 8, tv.ül .6- 8

19.09.
Tervisespordipäev "Reipalt koolipinki"

29.09.
Lapse õigused ja kohustused õ lk 9, 10; tv ül 9- 11.

06.10.
Õuesõppepäev "Miku metsapark"

13.10.
Käitumine kodus, koolis, kooliteel. õ lk 11- 13; tv ül 12- 17

20.10.
Tean ja oskan tv lk 10- 11. ül 18- 20; TV lisa 1 ja 2 lk 64- 66. Kordamine kontrolltööks.

Koolivaheaeg 21.- 29.10.

03.11. Kontrolltöö: Mina. Mina ja teised. Sõprus õ lk 14, tv lk 12- 13.

10.11. Mured koolis õ lk 15, tv lk 14- 15.

17.11. Teod ja tagajärjed õ lk 16- 17, tv lk 16- 17.

24.11. Inimesed on erinevad õ lk 18- 23, tv lk 18

01.12. Tean ja oskan tv lk 19- 20. Kontrolltöö: Mina ja teised.

08.12. Jõulud Õ lk 24- 25; tv lk 67- 69.

15.12. Jõulud tv lk 21- 25.

22.12. Projektipäev

Koolivaheaeg 23.12.- 07.01.

12.01. 08.01. Raha ja asjad. lk 26- 27; tv ül 43- 45

19.01. Töö ja raha. lk 28- 29; tv ül 46-48.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
¤ teab õpilase õigusi ja kohustusi
¤ teab ja oskab kasutada teabeallikaid
¤ teab kõlbelise käitumise norme ja käitumisreegleid;
¤ oskab suhelda ja käituda, teistega arvestada;
¤ teab, et inimesed, nende arvamused, väärtushinnangud on erinevad;
¤ mõistab oma õigust jääda eriarvamusele ja keelduda ühistegevusest, kui see on ennastkahjustava iseloomuga;
¤ oskab analüüsida enda ja kaaslaste käitumist
¤ oskab käituda kooliteel
¤ tutvub sajanditaguse koolieluga;
¤ teab, et Eestis on kooliharidust antud juba aastasadu.;
¤ teab, mis on sõprus ja kuidas olla hea sõber;
¤ eristab head ja halba käitumist;
¤ teab abisaamise võimalusi kiusamise ja vägivalla korral;
¤ mõistab, et kiusamine ei ole tunnustatud käitumine;
¤ väärtustab leppimise ja vabandamise tähtsust inimsuhetes;
¤ väärtustab peretraditsioone;
¤ teab jõulukombeid ja sümboleid;
¤ tutvub vanade jõulukommetega ning väärtustab rahvuslikke kombeid.

Hindamine üles

2. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.

I poolaastal hindamisele tulevad osaoskused:
* Tead ja väärtustad igaühe õigust olla erinev.
* Kirjeldad, mille poolest sarnaned teistega ja mille poolest erined teistest.
* Oskad nimetada enda õigusi ja kohustusi.
* Loetled omadusi, mis peavad olema heal sõbral ning hindad ennast nende omaduste järgi.
* Kirjeldad, kuidas leida ja hoida sõpru.
* Nimetad üldtunnustatud käitumisreegleid ja põhjendad nende vajalikkust.
* Kirjeldad mardi- ja kadripäeva ning jõulude kombeid.


Osaoskuste hindamisel kasutusel tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata
Lisaks on:
* e- koolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb selgitus, milline on osaoskuse saavutus.
* E-koolis on kasutusel ka kirjaliku töö puhul saavutatud punktide arv , mille puhul selgitusse on lisatud maksimumpunktid ja viide osaoskustele.

Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00 - 13.45 ruumis 205.
Sel ajal saad:
1) Küsida õpetajalt abi või selgitusi teema kohta, mis on sulle raske.
2) Teha järgi puudumise tõttu tegemata töid.
3) Uuesti vastata halvasti tehtud tööd.