Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Rist

klassiõpetaja

Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. august 2017. a. kell 09.20
Muudetud: 19. detsember 2017. a. kell 09.24

Õppeaasta: 2017/2018

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

4. - 8. september
I TERVIS
Sissejuhatus. Tervise olemus: füüsiline, vaimne ja sotsiaalne tervis. õ lk 7-8, tv lk 3-4
http://sinditervis.webs.com/tervismisseeon.htm

11. - 15. september
Tervisenäitajad. Tervist mõjutavad tegurid. õ lk 9-12

18. - 22. sept
Hea ja halb stress. Keha reaktsioonid stressile. Pingete maandamise võimalused. õ lk 12-16

25. - 29. sept
Tunnikontroll - tervis.
http://elamus.onepagefree.com/?id=17352&onepagefree=e399305c1f0d926b9beb4f1d05f43d6c
II TERVISLIK ELUVIIS
Tervisliku eluviisi komponendid. õ lk 17, tv ül 7-8

2. - 3. okt
Tervislik toitumine. Tervisliku toitumise põhimõtted. õ lk 18-22; Praktiline töö: toidupüramiidi koostamine tv ül 9

9. - 13. okt
Toitumist mõjutavad tegurid õ lk 23-24, tv ül 10

16. - 20. okt
Tervislik päeva- ja nädalamenüü õ lk 25-27, tv ül 12-13; Praktiline töö: nädalamenüü tv ül 11
https://www.youtube.com/watch?v=eZ0dQ8JMzDM
https://www.youtube.com/watch?v=UURMkstSeV8
https://www.youtube.com/watch?v=A0QWHwiY0XU
https://learningapps.org/display?v=p4gykcvz516
https://learningapps.org/2154495
https://learningapps.org/2154538
23. - 27. oktoober - KOOLIVAHEAEG

30. okt - 3. nov
Tunnikontroll - tervislik toitumine. Kehaline aktiivsus. Tervistava kehalise aktiivsuse vormid ja põhimõtted. õ lk 28-32

6. - 10. nov
Sobiva kehalise aktiivsuse valik. Enesetestimine seoses kehalise aktiivsusega. Karastamine. õ lk 33-36

13. - 17. nov
Päevakava ning töö ja puhkuse vaheldumine. Uni. õ lk 35-38. Praktiline töö: päevakava koostamine tv 23.

20. - 24. nov
Kordamine kontrolltööks õ lk 39-41

27. nov - 1. dets
KONTROLLTÖÖ

4. - 8. dets
III MURRDEIGA JA KEHALISED MUUTUSED.
https://www.slideserve.com/hewitt/murdeiga-ja-kehalised-muutused-3-tundi
Murdeiga ja kehalised muutused. Emotsionaalsed muutused õ lk 41-50

11. - 15. dets
Suhtumine kehasse ja keha eest hoolitsemine. Suguline küpsus ja soojätkamine. õ lk 51-55 Kordamine.

https://www.jeopardyapp.com/play/kuldvillak-elisabeth
18. - 22. dets
IV TURVALISUS JA RISKIKÄITUMINE
Turvaline ning ohutu käitumine koolis, kodus, õues.

27. detsember - 5. jaanuar - KOOLIVAHEAEG

8. - 12. jaan
Õppekäik Noorte Nõustamiskeskusesse

15. - 19. jaan
Õppekäik Noorte Nõustamiskeskusesse

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpitulemused
Õpilane:
1. kirjeldab füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist ning selgitab tervise olemust nendest mõistetest lähtuvalt;
2. teab enda põhilisi tervisenäitajaid ning oskab mõõta ja hinnata kehakaalu, kehapikkust, kehatemperatuuri ning pulsisagedust;
3. nimetab tervist tugevdavaid ja tervist kahjustavaid tegevusi ning selgitab nende mõju inimese füüsilisele, vaimsele ja sotsiaalsele tervisele;
4. kirjeldab üldisi stressi tunnuseid ja stressiga toimetuleku võimalusi.
5. oskab eristada tervislikke ja mittetervislikke otsuseid igapäevaelus;
6. kirjeldab tervisliku toitumise põhimõtteid ning väärtustab neid;
7. teab kehalise tegevuse mõju oma tervisele ja toob selle kohta näiteid;
8. oskab plaanida oma päevakava, lähtudes tervisliku eluviisi komponentidest;
9. väärtustab tervislikku eluviisi.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Inimeseõpetuse kokkuvõttev hinne tunnistusele kujuneb I poolaasta (4. sept - 19. jaanuar) ja II poolaasta (22. jaanuar - 4. juuni) lõppedes õppeprotsessi käigus saadud hinnetest.
Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega
väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, kirjalike kui ka praktilisi ülesannete kaudu.
Poolaasta hinde moodustavad: tunnihinded, töövihiku hinded, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd, tunnikontrollid ja kontrolltööd.

Hinne: 5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused- kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100.
Hinne 4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 75-89.
Hinne 3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollides teadmiste protsent 50-74.
Hinne 2 - õpilane ei täida koduseid- ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 20-49
Hinne 1 - teadmiste protsent 0-19
Kui hindeline töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 päeva jooksul järele ei vastata.

Järelvastamine neljapäeviti kell 14.30 klass 306