Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Inimeseõpetus: 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. märts 2017. a. kell 10.27
Muudetud: 23. märts 2017. a. kell 12.38

Õppeaasta: 2016/2017

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Inimeseõpetus toetab õpilase toimetulekut eakaaslaste hulgas, peres, kogukonnas ja ühiskonnas ning aitab õpilasel kujuneda sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks. Inimeseõpetuse üldeesmärk on aidata kaasa õpilase sotsiaalses elus vajalike toimetulekuoskuste arengule, mille elluviimiseks kujundatakse õpilases terviklikku isiksust, sotsiaalset kompetentsust, terviseteadlikkust ja üldinimlikke väärtusi, nagu ausus, hoolivus, vastutustunne ning õiglus.
Põhikooli inimeseõpetusega taotletakse, et õpilane tunneb ja väärtustab isiksuse arenemisele ning sotsialiseerumisele kaasa aitavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujunemist järgmistes valdkondades:
1) enesekohased ja sotsiaalsed oskused;
2) füüsiline, vaimne, emotsionaalne ja sotsiaalne areng;
3) tervis ja tervislik eluviis;
4) turvalisus ja riskikäitumise ennetamine;
5) üldinimlikud väärtused: ausus,hoolivus, vastutustunne ja õiglus.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.märts
Käitumine õnnetusjuhtumi korral õ lk 92-93 tv 59-61

6.apr
Esmaabi põhitõed õ lk 94-95

13.apr
Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96-108 Praktiline tund

20.apr
Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96-108 Praktiline tund

27.apr
Esmaabi erinevates olukordades õ lk 96-108 Praktiline tund

4.mai
Koduapteek õ lk 109-113 tv ül 62

11.mai
Keskkond ja tervis Tervislik elukeskkond. Tervislik õpikeskkond õ lk 114-117. Tv ül 63-66

19.mai
Keskkonna hoidmine Tervis heaolu tagajana õ lk 118-124

25.mai
Loovuslaager Jõulumäel
Matkatarkused.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* Kirjeldab olukordi, kus saab vältida ja ennetada õnnetusjuhtumeid.
* Teab, et liikluseeskirjad on kohustuslikud kõigile ning järgib neid igas olukorras.
* Teab, et õnnetuse korral ei tohi enda elu ohtu seada ning tuleb kutsuda abi.
* Teab, et haigused on äratuntavad teatud haigustunnuste järgi ning kirjeldab enamlevinud haiguste tunnuseid (näit. palavik, peavalu).
* Kirjeldab enamlevinud nakkuslike ja mittenakkuslike haiguste tunnuseid ja oskab eristada nakkuslikke haigusi mittenakkuslikest.
* Teab, kuidas nakkuslikest ja mittenakkuslikest haigustest on võimalik hoiduda.
* Kirjeldab, kuidas käituda haigestumise korral.
* Selgitab ja toob näiteid, kuidas haigusi ravitakse meditsiiniliste ja rahvameditsiini vahenditega.
* Teab kuidas ennast kaitsta HIV-ga nakatumise eest ja on tolerantne ja hooliv HIV-ga nakatunute ja AIDS-i haigete suhtes.
* Väärtustab oma tervist ja terve olemist.
* Kirjeldab kuidas ennast ja teisi inimesi abistada õnnetusjuhtumi korral.
* Teab kuidas toimida ohuolukorras ja oskab kutsuda abi ning valdab esmaseid esmaabivõtteid: šokiasend, küliliasend, verejooks, luumurd jne.
* Nimetab esmaabi vahendeid ja kirjeldab kuidas neid praktikas kasutada.
* Väärtustab enda ja teiste inimeste elu.

Hindamine üles

Inimeseõpetuses hinnatakse õpilaste teadmisi ja oskusi, kuid ei hinnata hoiakuid ega
väärtusi. Hoiakute ja väärtuste kohta antakse õpilasele tagasisidet
Õpitulemusi kontrollitakse nii suuliste, kirjalike kui ka praktilisi ülesannete kaudu. Kirjalikke ülesandeid hinnates arvestatakse eelkõige töö sisu, kuid parandatakse ka õigekirjavead, mida hindamisel ei arvestata. Aineteadmisi ja -oskusi ning hoiakuid hinnates on põhirõhk kujundaval hindamisel.
Poolaasta hinde moodustavad: tunnihinded, töölehtede hinded, osavõtt ja panus rühmatöödes , praktilised tööd, tunnikontrollid.

Hinne: 5 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst aktiivselt osa, täidab nii kodused kui ka tunniülesanded. Tunnikontrollides teadmiste protsent 90-100.
Hinne 4 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst osa, täidab nii koduseid- kui ka tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 75-89.
Hinne 3 - õpilane osaleb tundides, võtab tunni tööst passiivselt osa. Koduste- ja tunnitööde tegemises esineb lünki. Tunnikontrollides teadmiste protsent 50-74.
Hinne 2 - õpilane ei täida koduseid ja tunniülesandeid. Tunnikontrollides teadmiste protsent 20-49
Hinne 1 - teadmiste protsent 0-19

Kui hindeline töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Järelvastamise ja konsultatsiooniaeg: ruum 200A neljapäeval 14.00-14.45

Vajalikud töövahendid
Inimeseõpetuse õpik (töövihikut ei ole)
jooneline vihik
mapp töölehtedele