Otsi
Artiklite sarjad
- Vilistlase vaatepunkt (2)
- Bookstagramid (49)
- Kümme küsimust (4)
- n päeva lõpetamiseni (35)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
22. november
- Imogen Metsniit 5.c
- Kristelle Kiil 8.b
24. november
- Krister Ivalo 3.a
- Tevin Kaljo 3.a
25. november
- Katreen Sepp 8.c
- Liisbet Sepp 9.b
- Theron Kütt 9.d
26. november
- Brenda Reinmägi 1.c
- Karola Koppel 2.b
27. november
- Brait Orav 6.a
- Daniel Kalaus 3.a
- Kevin Orav 6.a
- Sebastian Mägi 4.b
28. november
- Hendrik Suurpere 8.a
- Jette Saat 1.a
- Sarah-Roosi Rikmann 2.c
Töötajate sünnipäevad
23. november
- Kristiina Piipuu
26. november
- Grete Pihl
28. november
- Maren Aaviste
Nooruse kooli kodutütred ja noorkotkad käisid 2.-3. novembril Pidulas laagris, lisaks osales kaks kodutütart Kärlalt.
Tegelesime orienteerumise, rividrilli, raadioside ja kaardi koordinaatidega. Hea kogemuse saime orienteerumiselt, eksisime mitu korda, aga õppisime selle käigus paremini üksteist tundma ja saime rühmakaaslastega lähedasemaks.
Kolmapäeval, 8. oktoobril külastas Kuressaare Gümnaasiumi 30. lennu vilistlane Kauri Pannas 7. klasside noori, et rääkida oma rallikogemusest ja inspireerida neid oma hobidega tegelema. Kauri, kes töötab igapäevaselt küll teisel alal, on ka rallikaardilugeja. Oma loos rääkis ta, kuidas tasakaalustada mitmeid kirgi ja karjääriteid, tuues näiteks ka oma armastuse võrkpalli vastu ning selgitades, miks ta siiski valis teise karjääri.
Nooruse kooli kolmas lend veetis 4.–7. mai Leedus reisides. Meeldejäävaimad hetked olid seotud koosolemisega, täites iga päeva erinevate emotsioonide ja seiklustega, kus nii mõningad täiesti tavalised tegevused said sõpradega koos uue tähenduse. Klassikaaslastega veedetud aeg oli eriti oluline, luues sidemeid ja uusi mälestusi. Raske matkamine düünidel ja paduvihmaga Palangas jalutamine andsid reisile seiklust ja avastamisrõõmu. Delfinaariumi külastus tõi esile erilisi emotsioone ning õhtusöögid sõpradega olid täis naeru ja head seltskonda. Kuidas reis aga täpsemalt kulges ja milliseid emotsioone see osalistes tekitas?
ERASMUS+ projekt viis meid seiklusele Lõuna-Itaaliasse, kus külastasime Modugno linna ja selle kooli võlusid. 23.–29. aprillil käisid kaksteist 8.a klassi õpilast, nende klassijuhataja Elis Nõu ja noorsootöötaja Kristin Lauri õpirändel. Itaalias viibides ööbiti kohalikes peredes. Igal osalejal oli oma host (Itaalia õpilane, kes meid oma kodus ja peres võõrustas). Just see kogemus andis sellele nädalale tõelise autentsuse ja väärtuse.
25.–29. märtsil külastasid Kuressaare Nooruse kooli 8.c klassi õpilased ERASMUS+ projekti„Kultuuridevahelised erinevused“ raames Sloveeniat. Täpsemalt Ptuj linna kooli OŠ Breg. Õpilastega olid kaasas Virge Lember, Kristin Lauri ja Anneli Meisterson.
OŠ Bregi kool on meile varasemalt hea partner olnud mitmes projektis, seega olime juba teadlikud, et tegemist on imeilusa linna ja lahkete võõrustajatega.
1. aprillil toimus Nooruse koolis lõimingupäev, mis seekord keskendus saarlusele. Selle käigus lahendasid 7. klassid koos müsteeriumi „Kuhu kadus Maria?“ 7. klassid jaotati lennuülesteks gruppideks, iga grupp sai endale värvi ja erineva liikumisplaani.
Kolmapäeval, 20. märtsil toimus Kuressaare Hariduse koolis Saare maakonna koolide Jäljendusvaadend 2024. Sündmust korraldasid eelmise aasta grand prix' võitja Kuressaare Vanalinna Kool ning külalislahke Kuressaare Hariduse Kool.
Veebruari algul veetsid meie koolis kaks vahvat nädalat vahetusõpilased Kirke ja Ketli Kuldre koolist. Tüdrukute muljed olid kahe siin oldud nädala järel nii positiivsed, et noored ei tahtnudki enam tagasi minna ja oleks meeleldi meie kooli jäänudki. Nad harjusid meie suure kooli eluga üsna ruttu, kuigi kontrast nende enda kooliga oli hästi suur. Kuldre koolis õpib ainult sadakond õpilast.
21. veebruaril toimus 1.–3. klassi näitemängupäev Esimene Vaatus, mis sai edukalt taaskord lavalaudadele toodud! Teatripäeva teema oli „TRILL-TRALL“. Jaa-jaa-jaa, tule näita, mida oled sina ära õppind!
Kõik etendused olid väga toredad ja hästi tehtud. Oli tunda, et palju vaeva on nähtud nii siin kui ka sealpool kardinaid. Igal juhul võime oma lavastajate ja näitlejate üle väga uhked olla, sest kõik olid väga tublid!
Teema oli lahti võetud loominguliselt ja laval oli näha palju inspireerivaid tegelasi.
Reedel, 16. veebruaril oli talvelaagri viimane päev. Eelnevatest pisut erinev. Suusad sai viimaseks päevaks varna riputada ja koos lennuga mindi talvisele matkale Seinamäele. Tagasiteel võeti laager kokku ja tagasisidestati toimunut enda jaoks. Laager andis kaheksandikele viie päeva jooksul hulgaliselt emotsioone: rõõmu, naeru, põnevust, julgust, viha, hirmu, üllatusi, nalja. Ka negatiivsed emotsioonid said laagri lõpuks endale positiivse asenduse.
Võtsime sellest veel viimast, mis võtta andis.
Kogu aeg on teadmatus, kas jääd püsti või mitte, kas selle kurvi taga on veel kurv.
Täna saime talvelaagris tunda tõelist laagrimelu. Sportimist jätkus varahommikust hilisõhtuni, ja isegi kui oli tunne, et nüüd oled väsinud ja enam ei jaksa, siis ikka leidus hulganisti neid, kes pallisaalis palli mängisid või jõusaalis lihaseid treenisid. Loomulikult ei puudunud meie laagrist ka vastlapäeva traditsioonid.
Õpilasesinduse valimised sügisel tõid Nooruse kooli õpilasesindusse palju uusi liikmeid. Esimestel kuudel oleme tuttavaks saanud, õppinud üksteist tundma ja teinud koos palju põnevaid asju nii koolis kui ka koolist väljas. Oleme valinud endale juhtkonna ja president Tuule on oma esindusega hoogsalt tööle asunud. Õpilasesindus on justkui turvaline pesa oma liikmetele, aga tahame olla turvaline rääkimispeatus ka kogu õpilasperele.
Novembris leidis aset õpilaskoosolek, kuhu õpilasesindus kutsus igast 4.–9. klassist kolm esindajat. Kohtumise eesmärgiks oli arutelu koolielu teemadel, lahenduste otsimine ja info vahendamine õpilasesinduse, õpetajate, juhtkonna ja õpilaspere vahel.
Kohtumine oli maailmakohviku stiilis. Maailmakohvik on kaasamismeetod, mis võimaldab algatada olulisi vestlusi, leida erinevaid osapooli kaasates olemasolevatele probleemidele lahendusi ning ühiselt otsida tulevikku mõjutavaid uudseid ideid.
Neli aastat tagasi koolitöötajate suvepiknikul, kui enamus inimesi juba laiali oli läinud, juhtus nii, et mõne telefonikõne tulemusena sõitsin ootamatult üldtantsupeole fotograafina kohalikke kollektiive jäädvustama.
Nüüd jõudsin noorte tantsupeoga samasse kohta tagasi, ainult teekond sinna polnud enam nii ootamatu. Kogutud emotsioonid ja elamused on sama vägevad, kuigi tantsijana läbi elatu on hoopis teistmoodi kogemus.
Enne kui viimane õppeaasta alatagi saab, kohtusid 9. klassid Karujärvel, et ees ootavaks aastaks seada koos eesmärke, saavutada ühine hingamine ja veeta lennukaaslastega mõnusad kaks päeva.
Nii see tundus ka minevat. Tavapärased laagritegevused – matk, rühmatööd ja -arutelud, ujumine (ekstreemselt pimedas, aga ka varahommikul), hommikuvõimlemine ja nii edasi ja edasi – suutsid üheksandikud omavahel mõnusalt suhtlema ning ühise eesmärgi nimel pingutama panna. Kogusime kokku mõned mõtted ja toome välja need, mis läbi tagasiside kõikjalt kõlama jäid.
Enne veel kui tutinädal ja eksamid saabuvad, käis 9.a klass lõpureisil Palangal. Kolm päeva ja pikk bussisõit möödusid ülikiirelt – aeg lendabki, kui reisid parima seltskonnaga koos.