Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ajalugu: 7a, 7b, 7c, 7d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kaisa Sau

ajalooõpetaja

Kontakt: Kaisa.Sau@nooruse.edu.ee

Loodud: 24. august 2020. a. kell 10.54
Muudetud: 21. oktoober 2020. a. kell 13.11

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ajalooõpetus aitab mõista meie ümber toimuvat ja luua tulevikuvisioone, näidates, et minevik, olevik ja tulevik on omavahel tihedalt seotud. Ajalooõpetus õpetab elu nägema erinevatest vaatepunktidest, analüüsima, sünteesima, seletama, hindama ja kirjeldama. Ajalooõpetus arendab empaatiavõimet ning rõhutab tolerantsuse olulisust. Ajalugu õpetab kriitilist ja iseseisvat mõtlemist ning eristama fakte tõlgendusest. Ajalugu õpime, et väärtustada minevikku ja traditsioone. Ajalooõpetus õpetab, toetab ja arendab üldisi õpioskusi nagu funktsionaalne lugemisoskus, arvutamisoskus, suhtlusoskus, kriitiline mõtlemine, üldistamine jt

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
I tund Sissejuhatus ainesse, ainekaardi ja hindamismudeli tutvustamine.
II tund Eelmise õppeaasta ülevaade ja kordamine
2. nädal
I tund Eelmise õppeaasta ülevaade ja kordamine
II Tuhandeaastane keskaeg. Lk 8-11.
3. nädal
I Uue ajastu koidikul. Lk 14-17
II tund Frangi riigi tõus. Lk 18-21
4. nädal
I tund Karl Suure impeerium. Lk 22-25
II tund Karolingide impeeriumi lagunemine. Lk 28-31
5. nädal
I tund Seisuslik ühiskond ja läänipüramiid. Lk 34-37
II tund KONTROLLTÖÖ
6. nädal
I tund Rüütlid ja linnused. Lk 38-41
II tund Rüütlikultuur. Lk 42-45
7. nädal
I tund Naine linnuses. Lk 46-49
II tund Looduslikud olud. Rahvastik. Lk 52-55
8. nädal
I tund Põllumajanduse areng. Lk 56-59
II tund Küla ja taluelu. Lk 64-67
9. nädal
VAHEAEG
10. nädal
I tund Linnade rajamine. Lk 70-73
II tund Linnade elukorraldus ja omavalitsus. Lk 74-77
11. nädal
I tund KONTROLLTÖÖ
II tund Majandus ja kaubandus. Lk 78-81
12. nädal
I tund Kaupmehed. Lk 82-85
II tund Käsitöö ja käsitööline. Lk 86-89
13. nädal
I tund Naised linnas. Lk 90-93
II tund Heidikud ja vähemused. Lk 94-97

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Trimestri lõpuks õpilased:
-teavad, kuidas keskaeg jaguneb ja oskavad kirjeldada keskaja perioode
-teavad, kus ja millal toimus Suur rahvasterändamine ja mis muutusi see esile tõi
-põhjendavad kiriku tähtsuse tõusu
-kirjeldavad Frangi riigi tekkimist
-kirjeldavad Karl Suure impeeriumi
-oskavad kaardil näidata Frangi riigi asukohta
-teavad, miks ja kuidas Karolingide suurriik lagunes
-teavad, mis on läänikord ja kuidas see toimis
-kirjeldavad keskaja seisuslikku ühiskonda
-kirjeldavad rüütlikultuuri
-kirjeldavad linnuse eluolu
-kirjeldavad ja analüüsivad keskaja naise elu ja võrdlevad seda mehe omaga
-oskavad seletada teemakohaseid mõisteid
-tunnevad ja oskavad ajajoonele paigutada olulisi daatumeid
-teavad, kuidas elati keskaja külas
-kirjeldavad talupoja tähtsamaid töid
-kirjeldavad talupoja eluolu
-hindavad, milline oli linnastumise mõju Euroopa arengule
-iseloomustavad keskaja linnu
-teavad, kuidas oli korraldatud linna valitsemine ja igapäevane elu
-teavad, millised olid rae ülesanded ja kohustused
-kirjeldavad keskaja majandus- ja kaubanduselu
-teavad, miks loodi Hansa Liit ja millised olid selle tähtsamad linnad
-võrdlevad kaupmehe ja talupoja osatähtsust ühiskonnas
-hindavad käsitöölise tähtsust keskaja ühiskonnas
-teavad, mis on tsunftid ja miks need loodi
-oskavad kirjeldada naise rolli, ülesandeid ja eluolu linnas
-teavad, kes olid linnakogukonnast välja tõrjutud ja miks

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse kokkuvõtvat hindamist. Esimese trimestri hinne kujuneb kahest kontrolltööst ja tunnihindest (tunnikontrollid, suulised vastamised ja tunnitööd). Tunnihinded annavad trimestri lõpuks kokku ühe arvestusliku hinde, mille osakaal lõpphindes on 1/3. Õpetaja hindab ka õpilaste vihiku täitmist, mis peavad olema korrektse välimusega (ei ole soditud, sisaldab ainult selle aine materjale, küsimused on vastatud täislausega, õpilase nimi ja klass on vihiku esikaanel).
Tegemata või hindele "2" või "1" hinnatud tööd on võimalik järele vastata 10 päeva jooksul pärast hinde teada saamist. Esitamata töö märgitakse nulliga, mis asendub hindega pärast töö esitamist või hindega „1” kui 10 päeva jooksul ei ole tööd esitatud. Järgi saab vastata ainult hinnet "2" ja "1". Ühte tööd on võimalik järele vastata üks kord. Tunnikontrollide ja suuliste vastamise toimumise korra üle otsustab õpetaja. Tunnikontrolli võib kirjutada ka osa õpilasi klassist, mitte terve klass korraga. Õpilane peab olema valmis vastama iga tund. Kui õpilane ei ole mingil põhjusel saanud antud tunniks õppida, siis ta annab sellest õpetajale teada enne tunni algust, hilisemaid vabandusi arvesse ei võeta.
Kirjalikke tööde hindamine toimub vastavalt skaalale:
90-100% hinne „5”
75-89% hinne „4”
50-74% hinne „3”
20-49% hinne „2”
0-19% hinne „1”
Konsultatsioon toimub neljapäeviti kell 15.00 ruumis 409. Konsultatsiooni tulemisest ja teemast, mille kohta soovid teadmisi, anna aineõpetajale teada hiljemalt samal päeval kell 14.00.