Otsi
Artiklite sarjad
- Bookstagramid (45)
- n päeva lõpetamiseni (35)
- Eesti päev (15)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
4. oktoober
- Akira Ron Ork 9.b
- Henry Richard Arusalu 1.c
- Karl August Kukk 4.c
5. oktoober
- Sofiia Nikolaieva 9.c
6. oktoober
- Heleena Maria Aas 7.a
- Johannes Reinfeldt 4.c
- Tomi Lepp 9.d
7. oktoober
- Karl Laul 9.d
- Sten Õigemeel 7.b
- Tymofii Bulan 5.c
8. oktoober
- Simmo Turk 8.c
10. oktoober
- Jasper Piipuu 5.b
- Kendrik Maikel Leedo 5.c
11. oktoober
- Brendon Bakhoff 9.c
- Kerret Tamm 1.c
- Säde Sulg 2.a
Töötajate sünnipäevad
9. oktoober
- Anita Kangur
11. oktoober
- Riina Piterskihh
Meie kooli 2. ja 3. klassi õuesõpe toimus maastikumänguna. Kokku läks rajale 12 meeskonda, igast klassist kaks. Liikumine rajal ei toimunud kiiruse peale, tähtis oli, et kogu meeskond liiguks koos. Uus ülesanne anti alles siis, kui viimane meeskonnaliige oli ka kohale jõudnud. Kahekilomeetrisel rajal ootasid meid õpetajad koos ülesannetega.
Inspira huvikooli 6.–9.klassi kokandusringi õpilased valmistasid sellel nädalal käsitöökomme. Kommide tegemine on natuke nagu teadus, aga samas tuleb lasta enda loovusel voolata.
Kuna eelseisval nädalavahetusel on tulemas isadepäev, siis miks mitte valmistada isale kingiks just komme.
Projektikoolitus ajavahemikus 11.10–16.10.2021 (Erasmus+ Project AK201: MARKA – innovation and inclusion in the construction of an identity curriculum 2020/2023) viis Kuressaare Nooruse Kooli õpetajad Eneli Vahari, Maren Asumetsa, Laivi Jürissoni ja Triin Kaldi Põhja-Makedooniasse. Lisaks Eestile osalesid sel korral projektis partnerkoolid Portugalist, Itaaliast, teadustööga seotud FPCE Ülikool Porto ning koolituse korraldaja Põhja-Makedoonia. Projektikohtumise peamine eesmärk oli „Inclusive and non formal educational practices, active citizenship and strategic partnesrship” (Kaasavad ja mitteformaalsed hariduslikud praktikad, kodanikuaktiivsus ja strateegiline partnerlus).
Õpilasesinduse valimise tulemused selgusid küll juba mõnda aega tagasi ja õpilasesindus on juba jõudsalt oma tööd alustanud, kuid laiale ilmale on info seni jäänud saladuseks.
Õpilasesinduse valimistest võttis osa ⅔ 6.–9. klassi õpilastest. Tuleb rõõmuga tunnistada, et kõik esindusse kandideerijad said hääli ning õpilaskogu otsus kinnitada õpilasesindusse 18 liiget tähendab seda, et Nooruse kooli esimesse õpilasesindusse said kõik valimistel kandideerinud õpilased.
Kas oled metsas jalutades kuulnud seletamatuid hääli või näinud kummalist liikumist? Ehk oli see metshaldjas? Üks selline elab ka meie kooli lähedal metsas.
Meie kool osaleb Erasmus+ projektis „Robotics as a tool to prevent bullying“, mis keskendub kiusamise vastu võitlemisele robotite abiga. Projekti käigus õpitakse mänge, uusi meetodeid tundideks ja saadakse uusi oskusi robootikast. Eestis toimunud kohtumine 1.–5. novembril oli selle projekti jaoks esimene. Kooli külastasid õpetajad Portugalist, Türgist, Rumeeniast ja Sloveeniast. Rootsi, kes on samuti projektis osalev riik, liitus meiega seekord virtuaalselt.
Esimese kohtumise fookuses oli üksteise ja riikide tundmaõppimine. Räägiti kõikidest kiusamise vormidest ja kiusamisest üleüldiselt. Tulevastel kohtumistel süvenetakse kiusamise erinevatesse liikidesse põhjalikumalt ja täpsemaks.
Kui tänasele juubilarile mõelda, tulevad esimesena meelde just sellised märksõnad, mis pealkirjas märgitud. Ja mitte ainult meile, endistele kolleegidele, vaid ka õpilastele. Elo tähtsa päeva auks meenutasid nad koos tehtut.
Tänu võidule kooli miniturniiril saime minna Vikerraadiosse. 2. novembril sõitsime Tallinna, et Raadiomajas salvestada „Miniturniiri“.
„Mul oli rebane. Mul on rebane ... Jätsime isaga ta ühele teepervele maha. Isa ütles, et meil ei jää midagi muud üle, kuid mina ei oleks tohtinud sellega leppida.“
Pax ja Peter on olnud lahutamatud sõbrad alates päevast, mil Peter rebase päris väikese kutsikana päästis. Aga kui Peter on sunnitud oma rebase tagasi metsikusse loodusesse laskma, variseb tema maailm kokku. Hoolimata üha peale tungivast sõjast ja neid lahutavast viiesajast kilomeetrist, otsustab Peter siiski oma rebast otsima minna. Samal ajal ootab aga Pax hetkekski lootust kaotamata oma poissi ...
Lõiming kirjanduse ja kunstitundides. Saaremaaga seotud nukunäitleja, lavastaja ja kirjaniku Helle Laasi portree. Autoriteks kunstiringi õpilased Kristel Salda ja Natali Abel 7.b klassist
1.c klassi lapsed ühinesid rahvusvahelise lugemisprojektiga Meie Väike Raamatukogu. Projekti eesmärgiks on innustada lapsi lugema ning tutvustada erinevate maade kirjanikke.
Nooruse kooli hoolekogu tänab Saare Kütuse tanklaketti energiajookide müügile vanusepiirangu kehtestamise eest.
On juba välja kujunenud traditsioon, et kõik meie kooli klassid käivad KIKi toetusel õuesõppel: kes Sõrves linde vaatlemas, kes lubjapargis jalutamas, kes Anglas leiba küpsetamas ... Ja see pole veel kogu valik. Kui tähtsaks aga õpilased ise õues õppimist peavad? 8.b klass käis Mati Martinsoniga Sõrves linde vaatlemas ja külastas loodusmuuseumi. Nende arvates on õuesõpe väga vajalik – seda nii teadmiste kui ka klassi ühtsuse seisukohast.
Tänavu sügisel toimus Nooruse kooli esimene hoolekogu koosolek 19. oktoobril.
21.–23. oktoobril tegid Kuressaare Nooruse Kooli 4.a, 6.a, 6.c klassi õpilased kaasa reisi Rakett69 pardal. Toimus noorema vanuseastme õpihuvilaager Rakett69. Laager on ellu kutsutud teaduse populariseerimise eesmärgil. Õpihuvilaagrite programmi on kokku pannud Teaduskeskus AHHAA ja Rakett69 Teadusstuudiod.
Koolivaheajalt saabujatele avaneb kooli koridorides ja õppekorpuses uudselt värviline vaatepilt. Põrandale ja seintele on kleebitud erinevates suurustes ja värvides ringe, tähti, numbreid, käejälgi, nooli jms. Et kõik kohe üles tunnistada, alustan algusest ...
Kes siis ei teaks Hesburgerit? Aga kas olete kuulnud Hesburgeri haldjast?
1.b klassi lapsed on tublid loodusvaatlejad ja usinad kunstihuvilised. Oma kunstitöödele jäädvustasid nad metsa vahele mängima jooksnud rannarebased!