Ürituse stsenaarium: Pentatlon (25. mai 2023. a.)Algusesse
Ürituse lisas: Inge Jalakas, Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja
Üritus sisestatud: 11. aprill 2023. a. kell 11.36
Üritus muudetud: 10. mai 2023. a. kell 13.38
Ürituse sihtrühm:
Õpilasele
Ürituse nimi:
Pentatlon
Toimumise kuupäev:
25. mai 2023. a.
Täpsem info:
Toimumine aeg: 13.00-17.00

Toimumise koht/ruum:
Nooruse kooli staadion, võimla, ujula, Tervisepark ja Nooruse kooli ümbrus

Kirjeldus:
Eesmärk: kasvatada meeskonnatöö oskusi mitmekülgse spordivõistlusega.

Toimumise aeg: 11. mail, kell 13.00–17.00

Toimumise koht: Kuressaare Nooruse Kooli ujula, Tervisepark, võimla, staadion

Sihtgrupp: 1.–12. klassi õpilased, õpetajad, lapsevanemad, vilistlased.

Osalejad: Pentatlon on võistkondlik teatevõistlus. Klassil tuleb välja panna 10 õpilast, igale alale 2 võistlejat (1 poiss ja 1 tüdruk). Sama kehtib mitte õpilastest koosneva võistkonna kohta.

Võistlusalad
Pentatlonis võisteldakse viiel spordialal:
• ujumine;
• jalgrattakross/tõukerattasõit (4.-12. kl Tervisepargis, start stardikaare alt; 1.–3. kl staadioni äärsel asfaltrajal;
• maastikujooks/staadionijooks (4.-12. kl Tervisepargis, start stardikaare alt; 1.-3. kl staadionil)
• sporditeemaline orienteerumise mälumäng (start talveaiast, vajalik täislaetud telefon, v.a 1.-3. kl, kelle võistlus toimub staadionil ilma telefonita)
• korvpalli vabavisked/tennispalli täpsusvisked (võimlas, ilusa ilma korral staadionil)

Võistluse ajakava, vanusegrupid ja distantsid:
1. klass
13.00 ujumine 25 m + orienteerumisega mälumäng + täpsusvisked
13.00 tõukerattaga 260 m + jooks 300 m
2.–3. klass
13.30 ujumine 25 m + orienteerumise mälumäng + täpsusvisked
13.30 tõukerattaga 260 m + jooks 300 m
4.–5. klass
14.00 ujumine 50 m + orienteerumise mälumäng + vabavisked
14.30 rattakross 2 km + jooks 1000 m
6.–7. klass
15.00 ujumine 100 m + orienteerumise mälumäng + vabavisked
15.30 rattakross 2 km +jooks 1000 m
8.–9. klass
15.30 ujumine 100 m + orienteerumise mälumäng + vabavisked
16.00 rattakross 2 km + jooks 1000 m
10.-12. kl külalisvõistlejad, õpetajad, vilistlased ja lapsevanemad)
16.00 ujumine 100 m + orienteerumise mälumäng + vabavisked
16.30 rattakross 2 km + jooks 1000 m

NB! * KÕIKIDE ALADE JUURES TULEB KOHAL OLLA VÄHEMALT 10 min ENNE STARDI
ALGUST!!!
* KLASSIDEL ON KEELATUD ASENDADA TÜDRUKVÕISTLEJA
POISSVÕISTLEJAGA!

Varustus
Igal võistlejal peab olema nii rinnal kui seljal klassi disainerite poolt disainitud oma klassi number ja täht (v.a ujujatel).
Võistlejad vastutavad ise võistluseks valitud õige sportliku riietuse ja käitumise eest rajal ausa võistlemise põhimõttel ning jälgivad liiklusohutust maantee ületamisel.
Võistlejatel on võimalik kasutada riietumiseks kooli võimla, staadionimaja ja ujula garderoobe.
Võisteldakse oma jalgrattaga või tõukerattaga (mitte elektrilisega), KIIVER ON KOHUSTUSLIK – ILMA KIIVRITA STARTI EI LUBATA!

Võistlustulemuste arvestamine
Ujumises, rattasõidus ja jooksmises arvestatakse soorituse kiirust. Orienteerumisega mälumängus arvestatakse õigeid vastuseid. Ujumine, vaba-/täpsusvisked ja orienteerumise mälumäng algavad ühel ajal: ujujatel ujulas, vaba-/täpsusviskajatel võimlas ja orienteerumise mälumängu start algab talveaiast. Ilusa ilma korral toimuvad täpsus- ja vabavisked staadionil.
Korvpalli vabavisete ja tennispalliga täpsusvisete tulemusel saavutatud punktide alusel reastatakse klasside võistkonnad paremusjärjestusse: I koht = – 10 sek, II koht = – 8 sek, III koht = – 7 sek, jne. Ning vastav arv sekundeid lahutatakse ujumise tulemusest.
Vabavisetel annab iga tabatud korv ning tennispalliga iga tabamus korvpalli laua pihta ühe miinus sekundi, mis lahutatakse ujumise tulemusest. 1.-3. kl viskab tennispalliga vastu korvilauda: 1. kl kaugus T - 5 m, P – 6 m; 2. kl kaugus T – 6 m, P – 7 m; 3. kl kaugus T – 7 m,
P – 8 m. Igal võistlejal 5 viset. 4.-5. kl viskab nr 5 korvpalliga, korvi kõrgus 2,65 m. 6.-7. kl viskab nr 5 korvpalliga, korvi kõrgus 3,05 m. 8.-12. kl, (sh õpetajad, lapsevanemad, vilistlased) viskavad tüdrukud nr 6 korvpalliga ja poisid nr 7 korvpalliga, korvi kõrgus 3,05 m. Igal võistlejal 5 viset.
Rattadistantsile starditakse Gunderseni meetodi alusel (v.a 1.–3. klass), st starditakse ujumises saadud aegade paremuse järgi. Rattakrossi teade antakse edasi jooksjale, kes lõpetab võistluse. Mälumängus valesti vastatud küsimus annab juurde 10 lisasekundit, mis liidetakse juurde võistkonna lõpptulemusele.

Autasustamine
Iga vanusegrupi kolme parimat võistkonda autasustatakse medali ja diplomiga kohe peale vanusegrupi viimast võistlust Tervisepargi autasustamise pjedestaalil, 1.-3. kl võistlejaid staadionimaja ees!

Registreerimine
Registreerimine võistlusele lõpeb 8. mail. Klassi võistkonnaliikmete nimed koos aladega tuleb edastada oma kehalise kasvatuse õpetajale või QR-koodi all olevale lingile või kasuta seda linki siin: https://forms.gle/bi7izyYwU4dpMEi19

Koostas: Nooruse Kooli spordiosakond 12.04.2023
Vastutaja:
Inge Jalakas
(0s)