Autor: Sirje Mehik klassiõpetaja Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee |
Loodud: 1. detsember 2020. a. kell 14.36
Muudetud: 27. detsember 2020. a. kell 13.11
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
4. klassi valikainena on avastusõppe eesmärk on suunata õpilast uurima-mõtlema-seostama-avastama.
Luua tingimused, mis innustaksid lõpilast uusi teadmisi ja oskusi praktiliselt kasutama.
Avastusõppes kasutatakse lapsi arendavaid interaktiivseid (aktiiv)õppemeetodeid.
25.-29. jaanuar
Elu teke ja arenemine maismaal: filmi vaatamine.
1.-5. veebruar
Organismide mitmekesisus: kasutame võimalusel mikroskoopi
8.-12. veebruar
Elu erinevates keskkondades: videod + grupitöö
15.-19. veebruar
Inimene, tahvelarvutite kasutamine (äpp)
VAHEAEG
1.-5. märts
Inimene, tahvelarvuti kasutamine (äpp)
8.-12. märts
Interaktiivne tund: inimese tundma õppimine, grupitöö
VAHEAEG
22.-26. märts
Meeleelundid, katsed. Video vaatamine
29. märts- 2.aprill
Maitsmismeel: katsed gruppides
5.-9. aprill
Nägemine: katsed gruppides
Pimedate kirja lugemine, juhendamine.
12.-16. aprill
Vereringe. Videod
VAHEAEG
26.-30. aprill
Film: inimese põlvnemine.
3.-7. mai
Taimed, õuetund.
10.-14. mai
Toitumine, loomad ja taimed. Katsed + grupitöö
17.-21. mai
Seened. Esitlus.
24.-28. mai
Projekt: mina
31. mai -4. juuni
Laager
Õpilane:
1) õpib uurima-mõtlema-seostama-avastama ning järeldusi tegema;
2) oskab looduses märgata muutusi;
3) oskab kasutada arvutit info otsimiseks, õppemängudeks;
4) muutub õppimises iseseisvamaks.
Teemad, millega avastusõppe tundides kokku puutume:
- Looduses vaatlemine, võrdlemine, hüpoteeside püstitamine;
- Internetist info otsimine ja selle kasutamine – päikese tõus ja loojang; ettekanne loodusõnnetusest;
- Katsete tegemine – päike tekitab varje; planeetide liikumine; üherakulised elusolendid veetilgas; toiduainete maitsmine.
- Inimene – pulsi mõõtmine; naha tundlikkus; tahtele alluvate lihaste liigutamine;
- Herbaariumi koostamine (taimede tundma õppimine)
- Mudelite valmistamine - kirjeldab praktilise töö tulemusena loodud mudeli põhjal Päikese ning planeetide suhtelisi suurusi ja omavahelisi kaugusi; mudeldab Kuu tiirlemist ümber Maa; mudeldab Maa tiirlemist ümber Päikese; mudeldab Maa pöörlemist ning põhjendab gloobuse ja valgusti (taskulambi) abil öö ja päeva vaheldumist Maal.
- Filmid loodusõpetuses õpitud teemadel – vulkaanid, maavärinad, laamad, universum.
Avastusõppe tunnid on lõimitud loodusõpetuse ainega.
Avastusõppes toimub arvestuslik hindamine: ARVESTATUD või MITTEARVESTATUD. Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 14.00-14.45 ruumis 307 või muul õpetajaga kokkulepitud ajal.
Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Kasutatakse mitteeristuvat hindamist. Mitteeristaval hindamisel õpitulemuste saavutatuse taset pole vajalik eristada. Õppeprotsessi käigus antakse hinnang õpilase tunniülesannete täitmisele, iseseisvale tööle , aktiivsusele, meeskonnatööle, töölehtede täitmisele.
Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.
Õppeperioodis rakendatakse järgmisi hinnanguid: arvestatud „AR”, mittearvestatud „MA”
Hinnangu "AR" saab õpilane, kelle suuline vastus (esitus), kirjalik töö, praktiline tegevus või selle tulemus on kooli õppekavas märgitud piisavaks õpitulemuseks.
Hinnangu "MA" saab õpilane, kelle suuline vastus (esitus), kirjalik töö, praktiline tegevus või selle tulemus on kooli õppekavas märgitud piisavast õpitulemusest madalamal tasemel.
Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 tööpäeva jooksul.
Õpilasele meeldetuletuseks kajastub esitamata või sooritamata töö eKoolis nullina. See asendub hinnanguga "AR" pärast töö tegemist/ esitamist või märkega "MA", kui 10 tööpäeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.
Kokkuvõttev hinnang kujuneb poolaasta lõpuks (AR/ MA ).