Otsi
Artiklite sarjad
- n päeva lõpetamiseni (34)
- Eesti päev (15)
- Bookstagramid (35)
- Koolilehe jõululood (16)
- Suveseik (16)
- Meie koolimaja 45 (6)
- #muusikasoovitus (6)
- Nädala kunstitöö (16)
- Kuidas läheb? (17)
- Õpilane küsib (8)
- Teel ajalukku (41)
- Elu pärast KGd (50)
- Kuu tegija (15)
- Töö ja kool (13)
- Inspira 15 (22)
- Arhiivinurk (48)
Rubriigid
Valdkonnad
Õpilaste sünnipäevad
18. aprill
- Hubert Truumeel 2.a
- Kelli Koost 3.b
19. aprill
- Hannes Pulk 5.b
- Uku Karl Jaaska 7.c
20. aprill
- Karl-Johannes Paas 6.c
22. aprill
- Annamai Laansoo 7.c
- Karl Mattias Kahju 8.a
- Karl-Kevin Lauri 9.c
- Mart-Sander Aru 4.b
- Ron Markus Kivi 1.c
23. aprill
- Heti Rannama 6.b
- Kerdo Sepp 8.c
24. aprill
- Kerden Tänav 7.d
- Sten Saar 3.a
- Stiina Saar 3.a
25. aprill
- Jette Tiitus 9.a
- Rasmus Ink 8.c
Töötajate sünnipäevad
21. aprill
- Eha Põld*
25. aprill
- Inge Jalakas
Eesti päeval panid kõikide klasside õpilased ennast proovile Eesti-teemalises viktoriinis. Iga kooliastme viktoriin oli sätitud vastavalt vanuseastmele. Parimad Eesti tundjad klassiti on nimetatud allpool.
Õigekirjaolümpiaadi II vooru ülesandeid lahendas sel nädalal 255 õpilast, võimalik oli saada 70 punkti. Keskmine tulemus oli 48,4 punkti, keskmine testile kulutatud aeg umbes 14 minutit.
Reedel, 16. veebruaril oli talvelaagri viimane päev. Eelnevatest pisut erinev. Suusad sai viimaseks päevaks varna riputada ja koos lennuga mindi talvisele matkale Seinamäele. Tagasiteel võeti laager kokku ja tagasisidestati toimunut enda jaoks. Laager andis kaheksandikele viie päeva jooksul hulgaliselt emotsioone: rõõmu, naeru, põnevust, julgust, viha, hirmu, üllatusi, nalja. Ka negatiivsed emotsioonid said laagri lõpuks endale positiivse asenduse.
Nooruse kooli 7. klasside õpilased vaatasid esmaspäeval, 12. veebruaril Kuressaare teatris noorteetendust „U-TUBE ehk kuidas minust saaks youtuber?“, mis rääkis tänapäeva noorte elust ja sotsiaalmeediaga tugevalt seotud mõtetest. Kelleks sa tahad suurena saada?” „Influenceriks! Kuulsaks!“ Kuidas selleks saada? Mida peab oskama? Mida kuulsus endaga kaasa toob? Neile küsimustele otsiti laval vastuseid.
Kolmapäeval, 7. veebruaril toimus Saaremaa Gümnaasiumis 2024. aasta piirkondlik keemiaolümpiaad. Olümpiaadil osalesid kuue Saaremaa põhikooli õpilased.
26. jaanuaril toimus piirkondlik emakeeleolümpiaad. Tartu Ülikooli korraldatav olümpiaad keskendus seekord eesti keele erinevate hääldusnüansside uurimisele.
Meie koolist võttis kahes vanuseastmes olümpiaadist osa kokku 17 õpilast ja tulemused olid oivalised! 7.–8. klasside arvestuses saavutas Trinette Välisson Saare maakonnas esikoha ning 9.–10. klasside arvestuses Trevor Ast konkurentsis gümnaasiuminoortega väga tubli kolmanda koha.
Kuressaare Nooruse Koolis avati põnev ja hariv näitus pealkirjaga „Inimõiguste kujunemislugu“. Näitus käsitleb mitmeid olulisi teemasid, mis puudutavad inimõiguste arengut nii globaalsel kui ka kohalikul tasandil.
Reedel, 2. veebruaril 2024 külastasid kõik Nooruse kooli 8. klassid Pärnu teatrit Endla, et vaadata etendust „Kurjus“, mis on valminud Jan Guillou samanimelise romaani ainetel. Näidend rääkis vägivallast, selle olemusest ning esitas küsimuse, kuidas on võimalik vägivallaringi katkestada.
Jacob Randi osales nädalavahetusel Tartus toimunud informaatikaviktoriini Kobras lõppvoorus ja tuli koju tubli tulemusega, saavutades III järgu diplomi! Palju õnne!
Jaanuari lõpus toimunud piirkondliku matemaatikaolümpiaadi väga head tulemused tegid rõõmu nii õpilastele kui õpetajatele.
Kas -gi või -ki? Kas ühe või kahe tähega? Kuidas seda võõrsõna kirjutama peaks?
Selliste küsimustega tuli eelmisel nädalal emakeeletundides maadelda kõigil meie kooli 7.–9. klassi õpilastel. Tegemist on emakeelepäevale pühendatud õigekirjavõistlusega, mis sel õppeaastal toimub kolmes voorus: I voor jaanuaris, II voor veebruaris ja III voor märtsis. Parimad õigekirjatundjad selguvad 14. märtsiks – emakeelepäevaks.
31. jaanuaril toimus matemaatika aineolümpiaadi piirkondlik voor 7.–9. klassidele.
18. jaanuaril külastas 9.a klass ühiskonnaõpetuse tunni raames Kuressaare Raekojas asuvat vallavolikogu saali, kus toimus kohtumine Saaremaa valla abivallavanema Koit Voojärve ja volikogu esimehe Jaanus Tamkiviga.
Novembris ja detsembris osalesid meie kooli 4.a, 5.b ja 6.a Tallinna Ülikooli ELU (Erialasid Lõimiv Uuendus) lõiminguprojekti „Võrsuv võrse“ piloteerimisel, et juba varases eas edendada tervislikku eluviisi läbi tervisliku toitumise kaudu.
13. detsembril osalesid meie ja Luce kooli kuuendikud teadusbussi ehk liikuva labori teadusteatri etendusel.
See raamat räägib ajaloolistest lahingutest, mis toimusid Eestis 1944. aastal. Raamatus kirjutatakse sõjast, mis toimus Leningradis ja Narva aladel, kus olid punaste ja sakslaste vahel lahingud, eestlasi oli mõlemal pool ja sellega kaasnes ka väga palju hukkunuid nendes lahingutes. Punaväelased olid suutnud eestlased ja sakslased Narvast välja lüüa ja sealt edasi minna.
Kaasav haridus ja distantsõpe on tänapäeva haridusmaailmas kuumad teemad. Neid teemasid käsitles ka Erasmus+ projekt „Inclusive Education and Distance Learning in Digital Era“, mille raames külastasid Bulgaariat meie kooli kuus õpilast ja kaks õpetajat. Tegu oli selle projekti viimase, neljanda lähetusega.
„Seal me olime – ema, Jane, Põssa ja mina – kõik sama katuse all, aga nii eraldi nagu neli tähte öötaevas. Igaüks põles pimeduses üksi.“ See tsitaat paistis kuidagi silma. Raamatus oli häid lauseid ja mõtteid palju, mille üle mõtiskleda. Isegi siis, kui sa oled omale armsate ja lähedaste inimestega koos, võid vahel end tunda üksi. Isegi kõige lähedasemad inimesed ei pruugi sind vahel mõista ja mõnikord ongi nii parem, kui nad seda ei tee.