Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

C-võõrkeel (S): 11a, 11b, 11c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Marika Varjas

saksa keele õpetaja

Kontakt: Marika.Varjas@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. oktoober 2020. a. kell 17.51
Muudetud: 20. oktoober 2020. a. kell 20.51

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, III kursus

Kestvus: 2 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Miks me seda ainet õpime?
Saksa keele õppimine võimaldab õpilasel laiendada oma suhtlemisvõimalusi ja kultuurilist silmaringi, tagab parema juurdepääsu teadmisallikaile ning loob eeldused vahetuks suhtlemiseks, toetab edasisi õpinguid ja tegevust ühiskonnas. Saksa keele populaarsus kasvab, kuna kasvanud on Saksamaa osatähtsus Euroopa majandusriikide seas.
C-võõrkele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) saavutab keeleoskuse baastaseme, mis võimaldab tal igapäevastes elementaarsetes suhtlusolukordades toime tulla, mõista teisi ja arusaadavaks teha ennast teistele ;
2) suhtub positiivselt võõrkeelte õppimisse ning nende kaudu silmaringi laiendamisse;
3) omandab oskuse märgata ja väärtustada erinevate kultuuride eripära;
4) tunneb erinevaid võõrkeelte õppimise strateegiaid ning oskab neid iseseisvalt kasutada;
5) huvitub õpitavat keelt kõnelevatest maadest ja nende kultuurist;
6) oskab leida vajadusel iseseisvalt abi oma mõtete väljendamiseks ja leiab vajalikku infot

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02.09-04.09.
Saksa keele õppimise tähtsusest, õppimise eesmärk, vajalikud materjalid, õppetöö korraldus. Hääldusreeglid, saksa keele tähestik, arvud 0 – 12
Einleitung

07.09-11.09.2019
Erste Kontakte
Nimisõnad, tegusõnad, dialoogid.

14.09- 18.09
Erste Kontakte: Interview. Nimi, olulised andmed. Tegusõna olevikus. .
Tegusõna olema pööramine, kuulamisharjutused.

21.09-25.09.2019
Erste Kontakte. Zahlen
Dialoge: hören und sprechen

28.09.-02.10.
Numbrite kordamine. Telefoninumbri, vanuse , aadressi ütlemine.
2. tund
Kordamine tööks (L. 1-3)
6. nädal
07.10-11.12.2019
1. tund
Kontrolltöö 1. (L.1-3)
7. nädal
15.10-19.10.2019
1. tund
L.4 See on auto. Määrava ja umbmäärase artikli kasutamine.
2. tund
Mis see maksab?
3. tund
Härra Wiedling sõidab autoga.

Vaheaeg

8. nädal
28.10-01.11.2019
1. tund
L.4 kordamine. Tv. harjutused.
2. tund
L.5 Minu koht või Teie koht? Omastav asesõna, selle kasutamine kasutamine.
9. nädal
04.11-08.11.2019
1. tund
L.5 Omastav ases. Tv. h. Kordamine. (L.4-5)
2. tund
Kontrolltöö 2. (L.4-5)
10. nädal
11.11-15.11.2019
1.tund
L.6 Mitu perekonda. Mitmuse moodustamine. Harjutused tv.
2. tund
Nimisõna mitmus, harjutused. Omastava asesõna kasutamine.
11. nädal
89.11-22.11.2019
1. tund
L.7 Millal? Kellaajad- dialoogid.
2. tund
Kellaajad. Öeldise koht jutustavas lauses. Harjutused tv.
12. nädal
25.11-29.11.2019
1. tund
L.8 Kalender Kuud, nädalapäevad, järgarvsõna.
2. tund
Kuupäeva ütlemine, dialoogid.
13. nädal
02.12-06.12.2019
1. tund
Kordamine (L.7-8)
2. tund
Kontrolltöö 3. (L.7-8)
14. nädal.
09.12-13.12.2019
1. tund
L.9 Mis Teil on täna kavas? Modaaltegusõnade pööramine olevikus.
2. tund
L.9 Lahutatava eesliitega sõnade pööramine, harjutused.
15. nädal
16.12-20.12.2019
1. tund
L.9 Minu päevaplaan. harjutused töövihikust.
2. tund
Jõululaulud, mängud.
16. nädal
06.01-10.01.2020
1. tund
L.9 Tegusõna pööramine. Dialoogid. Harj. tv.
2. tund
Kordamine tööks.
17. nädal
13.01-17.01.2020
1. tund
Test L. 8-9
2. tund
L.10 Guten Appetit.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kolmandal kursusel jätkavad õpilased saksa keele kui kolmanda võõrkeele õppimist. Nad harjutavad saksa keele hääldusreegleid, elementaarse grammatika kasutamist, tegusõna erinevate vormide kasutamist, nimisõna käänamist, eessõnu, lauseehitust, Õpilased õpivad sõnu ja sõnaühendeid, lausete moodustamist. Õpitakse kasutama erinevaid lausete tüüpe. Harjutatakse kuulamist. reageerima küsimustele, arvamustele
kursuse lõpus õpilased oskavad:
1. kasutada nimisõnu koos omadussõnaga
2. rääkida, mida neile meeldib teha ja mida mitte, tutvustama ja iseloomustama inimesi,
3. pöörata lahutatava liitega sõnu ja neid lauses kasutada, moodustada erinevaid grammatilisi aegu
4. Kasutada keelt enda elementaarsete vajaduste rahuldamiseks, informatsiooni saamiseks

Hindamine üles

Kursuse hinde saamiseks on õpilane sooritanud testid iga lektsiooni (e. õppetüki) sõnavara ja grammatika kohta, hinne kujuneb punktide alusel vastavalt 
hinne 5 - 100-90% 
hinne 4 - 89-75% 
hinne 3 - 74-50% 
hinne 2 - 49-20% 
hinne 1 - 19- 0% 
Lisaks iga õppetüki kohta sooritatud testile arvestatakse kokkuvõtva veerandihinde väljapanemisel tunnitööd (suuline ja kirjalik) ja muude väikesemahuliste tööde hinnet, mille osakaal on 50 % veerandi lõpphindest, s.o nn. aktiivsushinne. Õpilane valmistab ette IGAKS tunniks, kordab ja õpib sõnavara, lahendab kodused ülesanded ja hoiab korras vihiku, töövihiku ja õpiku. 
Kui kodutööd on olulise põhjuseta tegemata, sooritab ta need peale tunde õpetaja poolt määratud ajal ja kohas, samuti töötab ta individuaalselt peale tunde, kui rikub tunnirahu ja ei täida tunnis antud ülesandeid. Täiendavat abi saab õpilane konsultatsioonis, ka siis, kui on vajalik eelnevalt omandatud õppematerjali kordamine. 
Järeltöö sooritamiseks on üks võimalus. Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-koolis nullina, mis asendatakse hindega pärast töö sooritamist. Kui töö jääb sooritamata, siis veerandi lõpus asendatakse "0" hindega "1". Ebaõnnestunud tööd tuleb parandada 10 päeva jooksul töö tulemuse teatavaks saamise päevast (ekool). Kui puudutud tundide arv ületab 25% toimunud kontakttundidest, tuleb õpilasel positiivse kursuse hinde saamiseks sooritada test kursuse sisuks oleva materjali ulatuses positiivsele hindele. 
Kokkuvõttev hinne moodustub: aktiivsushindest (50%) ja testide (50%) hinnetest. 

Konsultatsioonid esmaspäeval peale 8. tundi ruumis 400A või ka muul ajal, õpilane lepib konsultatsiooni ja järele vastamise eelnevalt õpetajaga kokku
Hinne pannakse välja kursuse lõpul kirjalike tööde ja suuliste vastuste aritmeetilise keskmise põhjal.
Kirjaliku töö hinne kujuneb vastavalt:
90-100 % õige "5"
70-89 % õige "4"
50-69 % õige "3"
49-20 % õige "2"
0-19 % õige "1"
Kui testi tegemisel on õpilane puudunud, tuleb töö vähemalt 10 päeva jooksul järgi teha leppides õpetajaga eelnevalt aeg kokku. Kui õpilane on puudunud üle viie korra perioodi jooksul, peab ta tegema perioodi lõpul arvestuse. Järele vastamiseks vajalik eelnev registreerimine.