Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

B-võõrkeel (V): 6_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maren Asumets

võõrkeeleõpetaja

Kontakt: Maren.Asumets@nooruse.edu.ee

Loodud: 9. september 2020. a. kell 10.19
Muudetud: 17. september 2020. a. kell 11.54

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Võõrkeeleõpetuses taotleme, et õpilane
* huvitub võõrkeelte õppimisest ja nende kaudu silmaringi laiendamisest;
* õpib aktiivselt kuulama ja mõistma igapäevast võõrkeelset kõnet ja vestlust;
* omandab õige häälduse, intonatsiooni ja rütmi;
* omandab sõnavara, mis võimaldab tal end väljendada igapäevases suhtlemises ning vestluses õppekava temaatika piires;
* õpib lugema ja mõistma lihtsat võõrkeelset teksti ja edasi andma selle sisu;
* õpib kirjutama lihtsat seotud teksti;
* julgeb omandatud teadmisi-oskusi praktikas kasutada;
* omandab erinevaid võtteid ja viise, mis hõlbustavad võõrkeelte omandamist;
* õpib kasutama sõnaraamatuid, käsiraamatuid ja muid vajalikke teatmeteoseid;
* huvitub õpitavat keelt kõnelevatest maadest ning nende kultuurist

B-võõrkeele kui teise omandatava võõrkeele õpe võimaldab õpilasel laiendada oma suhtlemisvõimalusi ja kultuurilist silmaringi, tagab juurdepääsu teadmisallikaile ning loob eeldused vahetuks suhtlemiseks, toetab edasisi õpinguid ja tegevust ühiskonnas.
Põhikooli B-võõrkele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) saavutab keeleoskuse taseme,mis võimaldab tal igapäevastes suhtlusolukordades toime tulla;
2) huvitub võõrkeelte õppimisest ning nende kaudu silmaringi laiendamisest;
3) omandab oskuse märgata ja väärtustada erinevate kultuuride eripära;
4) tunneb erinevaid võõrkeelte õppimise strateegiaid ning oskab neid iseseisvalt kasutada;
5) huvitub õpitavat keelt kõnelevatest maadest ja nende kultuurist;
6) oskab kasutada eakohaseid võõrkeelseid teatmeallikaid (nt teatmeteosed, sõnaraamatud, internet), et leida vajalikku infot ka teistes valdkondades ja õppeainetes.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal (1.-4.09):
1. Vene keele tähestik, omapära, väljendid: tervist,nägemist,kuidas läheb, normaalselt, mina
2. Sõnavara: nimi, perekonnanimi, poiss, tüdruk, tervitused (õppetükk 1)

II nädal (7.-11.09):
1. Sõnad. see on, kuidas sinu nimi on, minu nimi on...Kuulamisharjutused (tund 2)
2. Hindeline 1-2. Õppetükk 2, sõnad: sina, kes, väga, meeldiv, minul samuti
3. Kordamine, nimed, sõnad: ja, jah, ei

III nädal (14.-18,09):
1. Hindele 2-2, Teema 2 lõpetamine, uued sõnad
2. Tund 3. Sõnad:kaart,linn, suur, ilus, mis, väga, internet, kiosk, park, teater, muuseum
3. Harj. 3-2 hindele vastamine. Kohad linnas (õpikust lk.13), tõlkelaused õpitud sõnavara peale.

IV nädal (21.-25.09):
1. Kohad linnas. harjutus 3-6, 3-7 õpikust
2. Tund 3 lõpetamine, sõnavara kordamine. Minu linn-Kuressaare
3. Tervisespordipäev

V nädal (28.09-2.10):
1. Tund 4, pereliikmed: ema,isa,õde,vend, jah, ei, tähed A,M,T,D; kuulamisharjutused 4-1,4-2 õpikust
2. Tund 4, minu ema, isa jne. TV harj.4-1,4-2; õpikust 4-3,4-4,4-5
3. Tund 4, meessugu, naissugu. Õpikust harjutused

VI nädal (5.-9.10):
1. Kirjutame uusi sõnu lk.89, TV lk.9-12
2. Jutustame oma perest. Kordamine: tund 4.
3. Jutustame oma perest. Kordamine: tund 4.

VII nädal (12.-16.10):
1. Tund 5. Maa, riik. Venemaa, Eesti. Tähed: O,N,K,G; Harj.5-1 , 5-2 lk.20, TV harj.5-1 lk.13
2. Tund 5. Venemaa, Eesti. Dialoog harj.5-3 lk.20, harj.5-2,5-3
3. Tähtede kordanine; ja nende kasutamine. Kirjutame uusi sõnu lk.23, 24; TV harj5-4,5-5,5-6

KOOLIVAHEAEG

VIII nädal (26.-30.10):
1. Venemaa, Eesti. omadussõnade lõpud Harj.-4,5-5,5-6,5-7
2. Kordamine(õigekiri) õpikust harj.lk.24,25; TV 5-7,5-8
3. Kordamine tund 5 (õpik +töövihik)

IX nädal (2.-6.11):
1. Kordamine. Dialoogi koostamine.
2. Diktant harj.5-10 lk.24. tekst "Kodu" lk.25.
3. Nimisõna sugu. TV harj.5-10 lk.17

X nädal (9.-13.11):
1. Jutustame oma kodukohast ja Eestist (h.5-7 lk.22 põhjal)
2. Tund 6. Eesti on minu kodu. Tähed: I,P,B. TV harj.6-1,6-2; õpikust 6-1,6-2
3. Eestlane-eestlanna, venelane-venelanna õpikust harj.lk.26-27

XI nädal (16.-20.11):
1. Sõnavara harjutused 6-5,6-6,6-7; õigekiri harj.6-8,6-0
2. Lugemine harj.6-9, dialoogide koostamine
3. Kirjutame tähti ja sõnu TV harj.6-3,6-4,6-5,6-6 lk.21

XII nädal (23.-27.11):
1."Üks"(naissoost, meessoost) harj.6-11, tõlkelaused
2.Kordamine
3.Kordamine, kokkuvõtted trimestrist

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) oskab kokku viia hääliku ja tähe;
2) oskab kasutada õpitud väljendeid ja lühilauseid I trimestril läbitud teemadel: tervitamine, tutvumine, linn, pere, Eesti, Venemaa, Kuidas läheb?, sõbrad, kohvikus, loomaaias, talus.
3) on võimeline läbitud õppematerjaliga monoloogidest ja dialoogidest ära tundma tuttavaid keelendeid ja lausestruktuure,
4) suudab mõista tuttaval keelematerjalil põhinevat õpetaja ja kaasõpilaste kõnet;
5) oskab kirjutada õpitud sõnu ja väljendeid ning koostada neist minidialooge;
6) oskab lugeda lihtsat dialoogi ja saab loetust aru;
7) omandab I trimestril õpitud keeleteadmised: tähestikust läbitud tähed: A,M,T,D,O,N,K,G, I,P,B
8)omandab nimisõna sugu, isikulised asesõnad, küsimused - Mis see on? Kes see on?, omadussõna lõpud, omastav asesõna - minu oma;
9) oskab õpetaja juhendamisel rakendada tunnis omandatud õpioskusi ja -strateegiaid;
10) oskab töötada õpetaja juhendamisel eesmärgistatult nii iseseisvalt, paaris kui rühmas;
11) oskab lugeda häälega, korrektse intonatsiooni ja hääldusega.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

I trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb lähtuvalt õpitulemustest:
sõnavara kontroll, mis hõlmab selle õppetüki raames õpitud sõnavara - kokku arvestuslik hinne
jooksev hindamine(tunnitöö, koduse ettevalmistusega vastamised, etteütlused, töövihiku harjutused valikuliselt) - kokku arvestuslik hinne
suulised vastamised (õpiku harjutused valikuliselt) -kokku arvestuslik hinne

Hinde skaala:
„5“ 90-100%
„4“ 75-89 %
„3“ 50-74 %
„2“ 25- 49%
„1“ 0 – 24%
Hindamisel kasutatakse kujundavat ja kokkuvõtvat hindamist.
Igale tööle on üks järeltöö võimalus. Puudumiste korral tuleb sõnade tööd, jutustamised, tunnikontrollid/diktandid järele teha. Kui töö on esitamata või sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina, mis asendatakse hindega pärast töö sooritamist. Kui töö jääb sooritamata, siis trimestri lõpus asendatakse "0" hindega "1". Maha kirjutatud tööd hinnatakse hindega 1 ja ei kuulu parandamisele. Positiivse trimestrihinde saamiseks peavad kõik arvestuslikud hinded olema positiivsed. Töö tuleb parandada 10 päeva jooksul arvestades töö kättesaamise päevast.

Konsultatsioon reedeti kell 14.00 - 15.30 ruumis 005 või kokkuleppel õpetajaga.

Õppematerjal:
L.Panova, E. Panfilova "Trepist üles. Tähestik." Õpik ja töövihik 6.klassile.
Õppetaja lisamaterjalid.