Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ajalugu: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 28. august 2020. a. kell 09.46
Muudetud: 28. august 2020. a. kell 09.46

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ajalooõpetus aitab mõista meie ümber toimuvat ja luua tulevikuvisioone, näidates, et minevik, olevik ja tulevik on omavahel tihedalt seotud. Ajalooõpetus õpetab elu nägema erinevatest vaatepunktidest, analüüsima, sünteesima, seletama, hindama ja kirjeldama. Ajalooõpetus arendab empaatiavõimet ning rõhutab tolerantsuse olulisust. Ajalugu õpetab kriitilist ja iseseisvat mõtlemist ning eristama fakte tõlgendusest. Ajalugu õpime, et väärtustada minevikku ja traditsioone. Ajalooõpetus õpetab, toetab ja arendab üldisi õpioskusi nagu funktsionaalne lugemisoskus, arvutamisoskus, suhtlusoskus, kriitiline mõtlemine, üldistamine jt

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

02. - 04.09
Sissejuhatus, lk 8-13.
07. - 11.09
Inimkonna ajaloo algus, lk 14-17.
Jääaeg ja nüüdisinimese teke, lk 18-21.
14. - 18.09
Muistsed kütid, kalastajad ja korilased, lk 22-25.
Varajased põlluharijad ja karjakasvatajad, lk 26-29.
21. - 25.09
Esimesed suured asulad, lk 30-33.
Metallide kasutamine, lk 34-37.
28.09 - 02.10
Muinasaeg Eestis, lk 38-41.
Kordamine kontrolltööks
05. - 09.10
Kontrolltöö
Mesopotaamia, lk 45-49.
12. - 16.10
Elu Sumeri linnas, lk 50-53.
Mesopotaamia suurriigid, lk 54-57.
Vaheaeg 19. - 25.10
26. - 30.10
Mesopotaamia jumalad ja kangelased, lk 58-61.
Mesopotaamia jumalad. lk 58-61
02. - 06.11
Kordamine
Kontrolltöö
09. - 13.11
Vana-Egiptus. lk 62-65
Riik ja ühiskond. lk 66-69
16. - 20.11
Elu pärast surma. lk 70-73
Jumalad, templid ja teadus. lk 74-77
23. - 27.11
Vaaraode retked. lk 78-81
Foiniikia meresõitjad. lk 84-87

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased:
-tunnevad ajaloo periodiseeringut
-teavad, millega tegeleb ajalugu
-tunnevad õpitud mõisteid ja oskavad neid kontekstis kasutada
-teavad olulisemaid daatumeid
-oskavad kirjeldada nüüdisinimese teket
-oskavad nimetada Eesti esimesed asustusalad ja näidata neid kaardil
-oskavad kirjeldada muistsete inimeste eluolu
-teavad miks, kuidas ja kuhu tekkisid esimesed suured asulad
-oskavad seletada, kuidas muutis metallide kasutamine muinasaja inimese elu
-oskavad kirjeldada Mesopotaamia tsivilisatsiooni ja selle tekkimist
-oskavad kirjeldada sumerite eluolu
-oskavad nimetada olulisemaid Mesopotaamia jumalaid ja kangelasi
-kirjeldavad põlluharimist Niiluse orus
-oskavad kirjeldada riigi tekkimist Vana-Egiptuses
-võrdlevad Mesopotaamia linnriike ja Vana-Egiptuse riiki
-oskavad kirjeldada vaarao võimu ulatust
-teavad, miks ja kuidas ehitati püramiide
-oskavad kirjeldada erinevate ühiskonnakihtide eluolu
-kirjeldavad Vana-Egiptuse uskumusi
-oskavad kirjeldada egiptlaste suhteid välismaalastega
-teavad, kes olid foiniiklased ja oskavad kirjeldada nende riiki
-analüüsivad foiniiklaste tähtsust ajaloos

Hindamine üles

Hindamisel kasutatakse kokkuvõtvat hindamist. Esimese trimestri hinne kujuneb kontrolltöödest ja tunnikontrollidest, suulistest vastamistest ja iseseisvatest töödest . Kõik hinded on võrdse kaaluga. Kui hinne on kahevahel, siis kontrolltöö hinne saab määravaks.
Tegemata või hindele "2" või "1" hinnatud tööd on võimalik järele vastata 10 päeva jooksul pärast hinde teada saamist. Esitamata töö märgitakse nulliga, mis asendub hindega pärast töö esitamist või hindega „1” kui 10 päeva jooksul ei ole tööd esitatud. Järgi saab vastata ainult hinnet "2" ja "1". Ühte tööd on võimalik järele vastata üks kord. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga.
Kirjalikke tööde hindamine toimub vastavalt skaalale:
90-100% hinne „5”
75-89% hinne „4”
50-74% hinne „3”
20-49% hinne „2”
0-19% hinne „1”
Konsultatsioon toimub esmaspäeviti kell 14.00 ruumis 303 .